30.12.2005

شاهکار قضائی: پرونده 400 صفحه‌ای، منع تعقیب سه سطری

بازتاب: خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: در راستای تلاش‌های انجام شده برای بسته شدن پرونده‌های کنکور و آزمون دستیاری، پرونده ده‌ها تن از متهمانی که به خرید و فروش سؤالات اعتراف کرده و مدارک قطعی در زمینه جرم‌های آنان به دست آمده است، با صدور حکم‌های چندسطری بازپرس «ش» مختومه می‌شود.

بنا بر این گزارش، متهمان پرونده مذکور که حتی محل خرید و فروش سؤالات، پول‌های ردوبدل‌شده و استفاده از سؤالات افشاشده توسط آنان قطعی شده و خود نیز به جرم‌های خود اعتراف کرده‌اند، با برکناری بازپرس پرونده و انتصاب بازپرس جدید، تبرئه و حکم منع تعقیب آنان صادر می‌شود.

خبرنگار «بازتاب» می‌افزاید: بازپرس «ش» در حالی نسبت به صدور منع تعقیب در پرونده‌ها اقدام می‌کند که شامل صدها صفحه اسناد، مدارک و اعترافات صریح است.

پیش از این، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به احتمال اعمال نفوذ در پرونده‌های کنکور پس از برکناری غیرمنتظره بازپرس آن، که تحقیقات مشروحی را در این زمینه انجام داده بود، هشدار داده بودند.

گفتنی است، ماه گذشته، یکی از مدیران سابق وزارت بهداشت که دریافت بیش از 480 میلیون تومان رشوه بابت فروش سؤالات آزمون‌های دستیاری و PH.D را تأیید کرده بود، در رابطه با 90 درصد اتهام‌ها، توسط بازپرس «ش» در حکمی سه سطری تبرئه شد، اما در رابطه با 10 درصد از اتهامات خود که کیفرخواست آن پیشتر به دادگاه ارسال شده بود، به سه سال زندان و بازگرداندن رشوه و جریمه نقدی محکوم شد.

به رغم تأکیدات رئیس قوه قضائیه بر حساسیت بیشتر و جلوگیری از اعمال نفوذ و انحراف در پرونده‌های ملی، در ماه‌های اخیر و پس از تغییر بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده، ابهامات زیادی در آن ایجاد شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates