30.12.2005

علیرغم قول شهردار تهران رئیس هیات مدیره سندیکای کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی هنوز در زندان است

پروانه اصانلو همسر منصور اصانلو رئیس سندیکای کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در مصاحبه با رادیو فردا می گوید شوهرش هنوز در زندان به سر می‌برد. هفت تن از فعالان سندیکا قبل از پایان اعتصابی که ترافیک تهران را فلج کرد، هفته گذشته از زندان آزاد شدند. خانم اصانلو ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت همسرش می‌گوید: هر آن ممکن است شبکیه چشم او سوراخ شود و بینایی‌اش را از دست دهد. ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: مطابق سخنانی که محمد باقر قالیباف شهردار تهران در روز یکشنبه، در جمع سه هزار نفری کارگران اعتصابی بیان کردند، قرار بود که به سرعت دوستان دستگیر شده سندیکایی ما آزاد شوند.
مسعود ملك (rm) صدا | (wma) صدا [ 6:09 mins ]

بنا به گزارشها چهارشنبه شب هفت عضو سندیکای کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه آزاد شدند. یک هفته پیش شماری از اعضای هیات مدیره این سندیکا به حکم قاضی مرتضوی دادستان تهران بازداشت شدند. دو روز بعد چند تن از آنان آزاد شدند، اما منصور اصانلو رئیس هیات مدیره همچنان در زندان ماند. روز بعد تعدادی دیگر از فعالان کارگری دستگیر شدند که همه آنها چهارشنبه شب آزاد شدند.
ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد اسامی آزاد شدگان را در مصاحبه با رادیو فردا چنین برمی‌شمارد: آقایانی که دیشب (چهارشنبه) آزاد شده بودند در پی دستگیریهای روز یکشنبه، به ترتیب آقایان ناصر غلامی، سعید ترابیان، سید داوود رضوی، یعقوب سلیمی، جواد کفایتی و مصطفی امیری دیشب در ساعت هشت شب از زندان آزاد شدند و بدون این که واقعا به آنها اتهامی تفهیم شده باشد و ما از مقامات مسئول رده بالای قوه قضائیه خواستار رسیدگی و پیگیری این پرونده هستیم.

منصور اصانلو رئیس هیات مدیره سندیکا به رغم وضعیت نامساعد جسمانی همچنان در زندان به سر می برد. روز پنجشنبه پروانه اصانلو، همسر منصور اصانلو رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره وضعیت جسمانی همسرش ابراز نگرانی کرد. خانم اصانلو که هنوز موفق به ملاقات با همسرش نشده، شدیدا نگران بینایی آقای اصانلوست که قرار بود هر چه زودتر تحت عمل جراحی چشم قرار گیرد.

پروانه اصانلو (همسر منصور اصانلو، رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه): سه شنبه همین هفته که من پیش قاضی پرونده شان آقای راسخ متین رفتم، ایشان به من قول دادند ظرف سه چهار روز آینده ایشان آزاد شوند. دیشب همکاران دیگرشان آزاد شدند همه، به استثنای آقای اصانلو و من شدیدا نگران ایشان هستم. وضعیت سلامتیش در خطر است. چشمشان وضعیت خوبی ندارد و هر آن ممکن است شبکیه اش سوراخ شود و بینایی‌اش را از دست دهد. من شدیدا نگران چشم و سلامتی ایشان هستم. امروز هم به اتفاق خانواده ایشان رفتیم جلوی در زندان اوین بلکه بتوانیم ملاقاتی، یا تلفنی با او در تماس باشیم و لباس گرم بردیم بلکه آنجا قبول کنند یا پولی، غذایی چیزی برایش بفرستیم که متاسفانه هیچکدام از اینها را قبول نکردند و ما برگشتیم منزل تا ببینیم آیا آقای راسخ متین قاضی پرونده رسیدگی می کند به وضعیت ایشان یا نه؟ و به قولشان وفا می کنند که امروز یا فردا ایشان آزاد شوند.

مسعود ملک (رادیو فردا): خانم اصانلو، قاضی پرونده آقای راسخ متین، آیا اتهام آقای اصانلو را مشخصا برای شما توضیح دادند؟

پروانه اصانلو: من طی نامه ای که نوشتم برای ایشان همه چیز را توضیح دادم که وضعیت ایشان چطور است و از ایشان خواستم با توجه به شرایط قلبیشان و چشمی‌شان ایشان را هر چه زودتر آزاد کنند؛ که ایشان به من گفتند که ایشان می آیند، یعنی حتی حاضر نشدند که نامه را تا انتها بخوانند. گفتند که ایشان ظرف سه چهار روز دیگر می آیند و صحبت دیگری با من نکردند. و من لحظه شماری می کنم که ایشان هر چه زودتر بیایند و چشمشان تحت عمل جراحی قرار بگیرد یا لیزر شود یا هر کاری که دکتر صلاح می داند روی چشمشان انجام دهد، چون اگر این شامل مرور زمان شود، بیناییش از دست می رود.

آقای ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد نیز در مصاحبه با رادیو فردا از وضعیت منصور اصانلو ابراز نگرانی کرد.

ابراهیم مددی (نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه): مطابق سخنرانی‌یی که آقای شهردار تهران در روز یکشنبه، روز اعتصاب کارگران شرکت واحد در ساعت 23 شب در جمع سه هزار نفری کارگران اعتصابی بیان کردند، قرار بود که به سرعت دوستان دستگیر شده سندیکایی ما آزاد شوند. که متاسفانه هنوز آقای منصور اصانلو رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه آزاد نشده و ما نگران وضعیت جسمی ایشان هستیم به دلیل این که ایشان از ناحیه چشمان دچار آسیب دیدگی زیادی بود بر اثر حمله تاریخ 19 اردیبهشت 1384 و در هفته گذشته ایشان وقت عمل چشم داشتند. ضمنا نامبرده از ناحیه قلب و از ناحیه سیستم تنفسی دچار بیماری می شوند. مادر آقای منصور اصانلو هم که در بیماری به سر می برند، در یک هفته گذشته این خبر را به ایشان اطلاع نداده بودند، به دلیل وضعیت نامناسب جسمی و کهولت سنی شان. اما متاسفانه از دیشب که ایشان به خانه آقای منصور اصانلو مراجعه کرد، متوجه شد که آقای اصانلو شدیدا مریض حال بوده و دستگیر شده است. ما از مقامات مسئول خواستاریم که هر چه زودتر با اقدامات لازم آقای منصور اصانلو را از زندان آزاد کنند تا خانواده ایشان، مادر ایشان و سلامتی ایشان را ما بتوانیم که داشته باشیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates