29.12.2005

بازداشت مسعود رجوی در اردوگاه مرکوری

پایگاه خبری میزان: اردوگاه مرکوری (قرارگاه سابق بدیع‎زادگان مربوط به مجاهدین خلق) محلی است که “افراد تحت کنترل” در آن نگهداری می‎شوند. این افراد که “PUC” (Persons Under Control) نام دارند، تمام افرادی را که گمان رود دارای اطلاعات ارزشمند برای نیروهای ائتلاف هستند شامل می‎شود.
“افراد تحت کنترل” پس از دستگیری و قبل از انتقال به زندان ابوغریب در این مرکز نگهداری شده و مورد بازجویی‎ قرار می‎گیرند. همۀ سران گروه‎های تروریستی خطرناک و شورشی از آن جمله‎اند.

اخبار مؤید آن است که قرارگاه سابق بدیع‎زادگان مجاهدین که اکنون در تصرف نیروهای امریکایی است و به مرکوری تغییر نام یافته به سه قسمت مجزا برای آموزش سربازان عراقی، اسکان نیروهای امریکایی و بازداشت افراد تحت کنترل تقسیم گردیده و با درجۀ حفاظت بالا نیروهای ائتلاف پس از سرنگونی صدام، با تصرف و تبدیل یکی از مهم‎ترین قرارگاه‎های ارتش به‎اصطلاح آزادی‎بخش مجاهدین به بازداشت‎گاهی نظامی و با درجۀ حفاظتی بالا، 28 تن از سران و عناصر کلیدی مجاهدین را زندانی و به اتهام هدایت تروریسم تحت پیگرد قرار داده‎اند.
بازداشت‎گاه موصوف در محل کمپی در جادۀ مابین بغداد و فلوجه می‎باشد که پیش از این ستاد فرماندهی رجوي (قرارگاه بدیع و پارسیان) بوده و اکنون به کمپ مرکوری تغییر نام یافته است.
گفته می‎شود مسعود رجوی، محبوبه جمشیدی، بیژن رحیمی، علیرضا باباخانی و … از جملۀ زندانیان این بازداشت‎گاه می‎باشند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates