29.12.2005

از کوچه‌های برره تا راهروهای مجلس!

بازتاب: خبرنگار «بازتاب» گوشه‌‌هایی از فعالیت‌های اقتصادی یکی از نمایندگان مجلس هفتم را افشا کرد.
بنا بر این گزارش، عملکرد «س ـ ج» (سلیمان جعفرزاده نماینده‌ ماکو)، نماینده یکی از استان‌های غربی کشور در یک سال اخیر، موجبات نارضایتی گسترده در میان مردم شهر و تعدادی از نهادهای عمومی را ایجاد کرده و تعداد زیادی از اشخاص با در دست داشتن چک‌های برگشتی، مبایعه‌نامه‌های زمین، رسیدهای پرداخت پول و… از این نماینده شکایت کرده‌اند.

تنها یکی از شاکیان که بابت فروش زمین، پنج قطعه چک مجموعا به مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال از بانک ملی شعبه مجلس از این نماینده خوشنام دریافت کرده است، هم‌اکنون با بی‌محل بودن چک‌های مذکور و عدم پرداخت تعهدات قانونی این نماینده، در آستانه نابودی قرار دارد.

شهروند دیگری که به عنوان کارگر نمونه شناخته شده است، زمین‌های خود را به این نماینده فروخته تا مقابل آن، قطعه‌ای زمین از نماینده مذکور دریافت کند، اما پس از تحویل زمین خود به نماینده، «س ـ ج» به تعهد خود عمل ننموده و از تحویل زمین به این کارگر سر باز زده و در بخشی از زمین‌های کارگر مذکور نیز اقدام به ساخت‌وساز کرده و او را پس از تصاحب زمین‌هایش مجبور به مستأجری کرده است.

آقای «س ـ ج» د راقدام دیگری، صندوق قرض‌الحسنه تأسیس کرده و بیش از دو میلیارد تومان از مردم شهر دریافت کرده، اما قادر به پرداخت وام تعهدشده و حتی بازپرداخت اصل پول مردم نیز نشده است. این صندوق که فاقد مجوز بانک مرکزی نیز می‌باشد، به رغم اعلام رسمی بانک مبنی بر عدم تأیید عملکردهای گذشته و لزوم توقف فعالیت آن، همچنان به فعالیت ادامه داده و طی نامه‌ای، مردمی که خواهان بازپس‌گیری پول‌های خود بوده‌اند و نماینده سابق شهر را متهم به باجگیری کرده است.

دیگر شاهکارهای اقتصادی این نماینده نیز که در زمینه‌های معاملات ده‌ها هزار متر زمین، تأسیس لیزینگ و کارخانه‌های مختلف است، در صورت لزوم، افشا خواهد شد.

گفتنی است، پس از پیگیری‌ها و تحقیق خبرنگار «بازتاب» درباره فعالیت‌های اقتصادی این نماینده، وی در مصاحبه‌ای با یکی از نشریات محلی، مدعی شده است که خبرنگار «بازتاب» نیز به لیست مردم و نمایندگان خواهان باجگیری از وی، اضافه شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates