29.12.2005

رانت‌خواری در عصر فراوری عدالت

بازتاب: رئیس یکی از فدراسیون‌های ورزشی که به واسطه همکاری با دکتر قراخانلو، رئیس کمیته ملی المپیک ایران در سرویس ورزشی شبکه خبر توانست به ریاست این فدراسیون دست یابد، بی شک یکی از چهره‌های جالب موفقیت‌های یک‌شبه در سازمان صداوسیما و سازمان تربیت بدنی است.

وی تحصیلات عالی را با مدرک کارشناسی کشاورزی از دانشگاه آزاد واحد رودهن آغاز کرد و به واسطه ازدواج با برادرزاده یکی از مدیران ارشد صداوسیما، توانست به عنوان گوینده اخبار ورزشی در واحد مرکزی خبر استخدام شود! (استخدام گویندگان خبر طبق روش موجود تنها با مدرک فوق لیسانس ممکن بوده و فرد مورد نظر باید دو سال نیز دوره لازم را بگذراند) وی پس از مدتی با کمک عموی همسرش توانست به عنوان سردبیر اخبار ورزشی شبکه جام جم منصوب شده و با دارا بودن کمترین دوره آموزشی این پست را اشغال کند.

زمان زیادی از حضور وی در خبر ورزشی شبکه جام جم نگذشته بود که با راه افتادن شبکه خبر و گسیل شدن مدیران همدانی در صداوسیما به این شبکه، وی نیز با نظر عموجان به عنوان سردبیر سرویس ورزشی شبکه خبر منصوب شد و هم‌زمان در اتحادیه فوتبال ایران نیز به نوعی در کنار عموی خانمش حضور جدی داشت.

وی در این سال‌ها توانست به لطف مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی تحصیل کند و به رغم رشته پایه غیرمرتبط با رشته مقطع ارشد خود نیز به تدریس در دانشگاه بنیز پردازد!

پس از راه افتادن پروژه طرح جامع ورزش، وی توانست با همراهی تبلیغاتی دکتر قراخانلو در شبکه خبر به عنوان سرپرست فدراسیون‌های ورزشی منصوب شده و پس از مدتی در جلسه مجمع عمومی با اعمال نفوذ رئیس وقت سازمان به ریاست این فدراسیون انتخاب شود. این در شرایطی بود که او پس از قبول کردن منصب سرپرستی این فدراسیون، همچنان به عنوان سردبیر ورزشی شبکه خبر باقی مانده بود که با آمدن مدیر جدید عذر وی از این شبکه خواسته شد. پس از آن این مدیر یک شبکه تلاش گسترده ای به خرج داد تا در سال پایانی حضور مهندس مهرعلیزاده به بورس تحصیلی در مقطع دکتری دست یابد و این چنین توانست بدون طی شدن سلسله مراتب علمی و تجربی لازم به این مهم دست یابد و تا چندی دیگر تز دکتری خود را نیز ارایه خواهد کرد.

وی در حالی که رئیس فدراسیون بود دوباره به خبر ورزشی شبکه جام جم بازگشت و عهده دار سردبیری خبر ورزشی جام جم شد. از دو ماه پیش نیز وی به عنوان مدیر گروه ورزش شبکه جام جم نیز منصوب شده و علی رغم قانون عدم فعالیت همزمان در مشاغل متعدد دولتی همچنان حضوری فعال در این پست‌ها دارد!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates