28.11.2005

اعلمي در واکنش به CD ديدار احمدي‌‏نژاد با جوادي آملي

پیک ایران : ادعاي طرح شده در اين جلسه را حتي قديسين صدر اسلام هم نداشتند
درپي انتشار CD ديدار محمود احمدي‌‏نژاد با آيت‌‏الله جوادي آملي و گزارش سفر نيويورك و حضور در سازمان ملل توسط رييس‌‏جمهور و بازتاب آن در برخي رسانه‌‏ها، اكبر اعلمي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم در تماسي با “ايلنا” نسبت به اين ديدار و مطالب مطرح شده در آن جلسه واكنش نشان داد.

اعلمي با بيان اينكه فيلم ديدار احمدي‌‏نژاد با آيت‌‏الله جوادي‌‏آملي را بر روي سايت بازتاب مشاهده كردم، تصريح كرد: اين كاش فيلم ديدار احمدي‌‏نژاد با آيت‌‏الله جوادي‌‏آملي توزيع نمي‌‏شد و مذاكرات مطرح شده در سطح همان افراد حاضر در جلسه باقي مي‌‏ماند زيرا آيت‌‏الله جوادي آملي شخصا با گوشزد كردن اين عبارت كه” عمل كردن به وعده‌‏ها و خودداري از فريب مردم، يك تكليف است” مناسبت‌‏ترين واكنش را در قبال اظهارات احمدي‌‏نژاد از خودشان نشان دادند.
اعلمي تصريح كرد: متاسفانه فيلم مذكور در سطح وسيعي انعكاس يافته است و CD آن همچنان دست به دست مردم مي‌‏شود و مطمئنا بازخورد خوبي در داخل و خارج بويژه در ميان اصحاب فكر نخواهد داشت.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم ادامه داد: اميدواريم اين فيلم به اشتباه و با هدف تابو كردن احمدي‌‏نژ‌‏اد در ميان عوام و توسط نزديكان رييس‌‏جمهوري تكثير نشده باشد.
نماينده تبريز در مجلس هفتم، با اشاره به آيه‌‏اي از قرآن كه” تذكر دهيد چه بسا براي مومنين نفع داشته باشد” تاكيد كرد: رييس‌‏جمهور نبايد خيلي تحت تاثير القائات و فضاسازي‌‏هاي كاذب و مجامله و مداهنه‌‏گويي‌‏هاي آن دسته از افرادي كه ايشان را احاطه كرده و چه بسا هر از چندگاهي براي خوشايند رييس‌‏جمهور آدرس غلط داده و اباطيلي نظير آنچه در نيويورك رخ داده را القاء مي‌‏كنند، قرار گيرد.
وي افزود: اين موارد دستاويزي براي تضعيف جايگاه رياست جمهوري به مخالفان مي‌‏دهد.
اعلمي با بيان اينكه تاريخ چراغ آينده ما است، به برخي از اتفاقاتي كه در طول تاريخ براي افرادي كه تحت تاثير القائات اطرافيان راه به اشتباه رفته‌‏اند، اشاره كرد و گفت: فراموش نكرده ايم كه سيد علي‌‏محمد باب از طلاب و زهاد عصر خويش تلقي مي‌‏شد اما تحت تاثير برخي اوهام و القائات برخي اطرافيان به جايي رسيد كه دعوي بابيت و مهدويت و نهايتا اولوهيت كرد و گرفتار سرنوشتي شد كه نبايد مي‌‏شد.
عضو فراكسيون اقليت مجلس هفتم ادامه داد: اينكه در حين سخنراني يك انسان، هاله‌‏اي از نور او را احاطه كند كه به قول احمدي‌‏نژاد فقط او و يكي از نزديكانش اين نور را مشاهده كنند، ادعاي بزرگي است كه حتي قديسين صدر اسلام هم چنين داعيه‌‏اي را نداشتند.
وي سپس خاطرنشان كرد: ادعاي رييس جمهور مبني بر اينكه در هنگام سخنراني ايشان سران كشورها مژه نزدند و اصرار و تاكيد ايشان برا ينكه « غلو نمي‌‏كنم» خود به طور آشكار مقرون به غلو و اغراق است.
اعلمي گفت: چطور مي‌‏توان تصور كرد سخنران يا خطيبي حين ايراد نطق مهم خود آن هم با فاصله نسبتا دور، حركات مژه‌‏هاي همه حاضران را زير نظر داشته باشد و به يكي از علماي بزرگ قم با قاطعيت اعلام كند” اينكه مي‌‏گويم مژه نزدند، غلو نمي‌‏كنم ، اغراق نيست”.
وي تاكيد كرد: مبهوت شدن مردم در خيابانهاي نيويورك يا سران در اجلاس، علاوه بر اهميت ويژگي خاص هيات ايراني الزاما مثبت نيست و مواضع آنها، مي‌‏توانست دلايل ديگري هم داشته باشد.
نماينده تبريز در مجلس هفتم خاطرنشان كرد: عدم رعايت پروتكل رايج، حركات و اظهارات خلاف شئون ديپلماتيك، انجام اقدامات نامتعارف و مغاير با عقايد مانوس، تركيب دور از انتظار يك هيات يا مشاهده آداب و رسوم جديد و متفاوت با واقعيت‌‏هاي موجود نيز مي‌‏تواند اسباب بهت و حيرت جماعتي كه براي نخستين بار با چنين صحنه‌‏هايي مواجه شده‌‏اند را فراهم سازد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates