28.11.2005

سفرهاي پربار! مديران قضائي به خارج از كشور

پیک ایران
سفرهاي پربار مديران يكي از مجموعه‌هاي ستادي قوه قضائيه به خارج از كشور ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، آغاز اين سفرهاي علمي و پربار، مسافرت سال گذشته هياتي به سرپرستي يكي از مديران كل اين مجموعه و حدود 10 نفر از مديران قضايي دادسراي انتظامي قضات و دادگستري به كشورهاي آسياي جنوب شرقي بود.
اين سفر كه براي بازديد از چند مركز قضائي اين كشورها بالاخص ژاپن تدارك ديده شده بود، به دليل پربار! بودن 23 روز طول كشيد.
در پايان اين سفر، مديران اين مجموعه با وجود وعده داده‌‌شده، از ارائه گزارش درباره سفر خودداري كرده و تنها آن را «پربار» بيان كردند.
جالب آن‌كه سرپرست اين گروه كه از مديران حوزه رياست قوه قضائيه بود، پس از مدت كوتاهي از اين سفر، از سمت خود عزل و به بخش ديگري از قوه منتقل شد.
در پي اين سفرهاي پرثمر، امسال نيز يكي از مديران كل اين مجموعه به همراه هيأتي از مسئولان قضائي براي بازديد علمي و تحقيقاتي به اروپا سفر كرد.
اين سفر نيز كه براي بازديد از چند مركز قضائي اروپا تدارك ديده شده بود، به دليل پربار بودن، بيش از سه هفته طول كشيد كه بيش از دو هفته آن، به بررسي‌هاي علمي در كشور كوچك و خوش آب و هواي اروپا (هلند) ـ كه معادل كوچك‌ترين استان‌هاي ايران مي‌باشد ـ گذشت.
همچنين گزارشي از سفرهاي اخير علمي برخي مسئولان دستگاه قضائي به برزيل منتشر شده است. قرار است گزارش اين سفرهاي پربار نيز ارائه گردد.
اين سفرها در حالي است كه هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضائيه، در سفرهاي رسمي خود به خارج از كشور ـ كه آخرين آنها به بحرين بود ـ از همراه بردن افراد اضافي به شدت خودداري كرده و بر لزوم كاهش هزينه سفرهاي خارجي تاكيد كرده بود.
سفرهاي طولاني‌مدت مديران برخي مجموعه‌هاي دستگاه قضائي كه همچنان نيز تداوم دارد، انتظارات زيادي را در قوه قضائيه ايجاد كرده است تا مسئولان مربوطه براي تنوير افكار، گزارشي از اين سفرها را ارائه دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates