27.11.2005

استمداد از كميسارياي حقوق بشر سازمان ملل و ديگر سازمانهاي بين المللي حقوق بشري

منبع، میل دریافتی: براي نجات جان زندانيان سياسي اعتصابي در گوهردشت كرج(رجايي شهر)

خانم آربوار،با احترام
باطلاع ميرسانيم كه از روز سه شنبه24آبانماه(15نوامبر2005)قريب به دوهفته قبل ،تني چند از زندانيان سياسي گوهردشت كرج(رجايي شهر) در اعتراض به شرايط سخت و فشارهاي جسمي و روحي ، دست به اعتصاب غذاي محدود زده اند.آنها خواسته هاي خود را به شرح زير جهت اطلاع جوامع بين المللي و حقوق بشري اعلام نموده اند:
1.ارسال يك نماينده از سوي سازمان ملل جهت رسيدگي به وضعيت زندانيان سياسي در ايران.
2.اجراي طرح تفكيك جرائم از سوي دستگاه قوه قضائيه در زندانهاي جمهوري اسلامي بويژه زندان گوهردشت كرج
3.انتقال زندانيان سياسي گوهردشت از بند زندانيان عادي با جرائم خطرناك به بند زندانيان سياسي اوين
4.رسيدگي به شكايات زندانيان سياسي كه مورد ضرب وشتم مأموران و بازجويان زندان قرارگرفته اند.
5.رسيدگي پزشكي به وضعيت آقايان بهروز جاويد تهراني و خالد حرداني كه در اثر ضرب و شتم مأموران زندان دچار شكستگي فك و ضربه مغزي شده اند.
لازم بذكر است كه مسئولان جمهوري اسلامي تا اين تاريخ نه تنها هيچگونه اقدام و واكنشي مبني بر حل و فصل مشكلات اين زندانيان نكرده اند بلكه از همان روز شروع اعتصاب غذا آنها و خانواده هايشان را تحت فشار و تهديد قرار داده اند تا به هر وسيله ممكن زندانيان دست از خواسته هاي برحق خود بردارند.
خانم لوئيز آربوار،
لازم ميدانم بعنوان سخنگوي زندانيان اعتصابي و همچنين سخنگوي برون مرزي كميته رفراندوم آزاد ايران، آخرين وضعيت اين زندانيان را باطلاع شما برسانم:
-آقاي خالد حرداني پس از اعتصاب غذا بطور روزانه مورد بازجويي و بازخواست مسئولين زندان گوهردشت بنامهاي حاج كاظمي و علي محمدي قرار دارد.وي در حال حاضر بمدت سه ماه ممنوع الملاقات شده و از بند زندانيان اعتصابي بعنوان تنبيه به بند ديگري منتقل شده است. همچنين همسر آقاي خالد حرداني از سوي علي محمدي كه فردي شناخته شده بلحاظ انحرافات اخلاقي است مورد تهديد قرار گرفته است.
-آقاي بهروز جاويد تهراني در پي اعتصاب غذا جهت رسيدگي به شكايت وي از بازجوي خود بنام سعيد شيخان،بمدت سه ماه ممنوع الملاقات شده و همچنين به بند 5گوهردشت كه بند زندانيان عادي با جرائم خطرناك است منتقل شده است.در حال حاضر آقاي تهراني بعلت اعتصاب و بيماري ناشي از ضرب و شتم قبلي در وضعيت جسمي خطرناكي قرار دارد.
-آقاي اسد شقاقي ،سومين زنداني سياسي نيز در اثر اعتصاب غذا دچار اختلالات گوارشي و كليوي شده است.ايشان نيز براي شكستن اعتصاب غذا مستمر تحت فشار و بازجويي مسئولين زندان گوهردشت ميباشد.
از سوي ديگر در تاريخ 30آبانماه(21نوامبر2005) پاسداران و مأموران زندان اوين در يك يورش ناگهاني به بند 350 مربوط به زندانيان سياسي ،حمله كرده و تمامي كتابها ، نشريات و دست نوشته هاي زندانيان را بدون هيچگونه توضيحي با خود برده اند.در همين رابطه زندانيان تهديد كرده اند كه چنانچه اموال آنها برگردانده نشود دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
كميته رفراندوم آزاد ايران از خانم لوئيز آربوار, كميسارياي عالي حقوق بشر درخواست اقدام فوري براي رسيدگي هر چه سريعتر به وضعيت زندانيان سياسي اعتصابي دارد و همچنين خواستار بررسي پرونده نقض گسترده حقوق بشر در ايران و توقف احكام ناعادلانه اعدام جوانان و نوجوانان، سنگسار زنان،سركوب زندانيان سياسي بيدفاع و دانشجويان ميباشد.ما خواستار اين هستيم كه شما نماينده خود را براي بررسي وضعيت زندانيان سياسي در زندانهاي اوين و گوهردشت به ايران اعزام نمائيد. ما آزادي بي قيد و شرط دانشجويان زنداني و كليه زندانيان سياسي و عقيدتي در زندانهاي مخوف جمهوري اسلامي را خواستاريم.

زنده باد آزادي-درود بر زندانيان سياسي قهرمان
سخنگوي برون مرزي كميته رفراندوم آزادايران
مهندس صادق نقاشكار
6آذر 1384 (برابر با 27نوامبر2005)
-رونوشت به:
-دبير كل سازمان ملل متحد
-دفاتر عفو بين الملل

Ing.S.Naghashkar
E.mail:snaghashkar@yahoo.co.uk
Tel:0031620720193

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates