25.02.2003

61 درصد در انتخابات شرکت نمی کنند

سایت «بازتاب»، علاوه بر نظرسنجی اینترنتی در مورد انتخابات شوراها، حوالی ظهر امروز، نظرسنجی حضوری را در چهار گذرگاه پرتردد شهر تهران در مورد شرکت در انتخابات شوراها برگزار کرد.
در این نظرسنجی حدود 1000 تن از شهروندان تهرانی مورد پرسش قرار گرفتند که حدود 300 نفر از پاسخ دادن در مورد شوراها امتناع کردند و از میان 700 پاسخ ارایه شده، 2/61 درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند در انتخابات شوراها شرکت نمی کنند و 7/15 درصد پاسخ دهندگان گفتند به تلفیقی از لیست های مختلف رأی خواهند داد. کسانی که به لیست غیرسیاسی رأی می دهند نیز 7/14 درصد پاسخ دهندگان را تشکیل می دهند و شهروندانی که لیست یک گروه سیاسی را انتخاب می کنند تنها 7/8 درصد پاسخ دهندگان هستند.
60 درصد پاسخ دهندگان سطح تحصیلات خود را دیپلم به بالا عنوان کرده اند.
گفتنی است در نظرسنجی اینترنتی «بازتاب» تا ساعت 15 امروز از 488 پاسخ رسیده 63 درصد پاسخ دهندگان، گزینه عدم شرکت در انتخابات شوراها را برگزیده اند، 14 درصد لیست های تلفیقی، 12 درصد از افراد غیرسیاسی و 11 درصد یک لیست سیاسی را انتخاب کرده اند.
کارشناس آمار «بازتاب» گفت: با توجه به نتایج این نظرسنجی و کسانی که از پاسخگویی د رمورد شوراها اجتناب کرده اند، میزان اقبال عمومی نسبت به شرکت در انتخابات شوراها در حال حاضر حداکثر 25 درصد تخمین زده می شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates