24.02.2003

در حاشیه دیدار خامنه ای از زاهدان : استقبال مردمی؟

شهر زاهدان یکپارچه تعطیل است چرا که آقای خامنه ای قرار است از این شهر دیدن کند. تلویزیون وابسته به رهبری از روزهای قبل برنامه های مخصوصی را جهت تشویق و ترغیب مردم برای استقبال تدارک دیده است .ادارات دولتی همه امکانات پرسنلی و مالی خود را بسیج کرده اند و هر کدام بخشی از هزینه های هنگفت این دیدار را بر عهده گرفته اند. تقریبا یک هفته است که همه ادارات و نهادهای شهرستان زاهدان در گیر این مسئله هستند و نتوانسته اند مسئولیت های روزمره خود را به خوبی انجام دهند. آذین بندی خیابان های محل عبور بیشتر نشان از مشارکت نهادهای وابسته به رهبری و ارگان های دولتی در امر استقبال دارد تا مشارکت مردمی. اگر هم نام و عناوین که بیانگر مشارکت مردمی باشد به چشم بخورد – آن هم حکایتی از رقابت قبیله ای و عشیره ای دارد که بدون حمایت های مالی نهادهای وابسته به رهبری نیز ممکن نبوده است. البته هزینه های هنگفتی که جهت حفظ امنیت این دیدار شده است همه به یک تحقیق و تفحص نیاز دارد ولی همین بس که از روزهای قبل نظامیان بیشماری به شهر زاهدان در حال تردد بوده اند که یک نمونه آن 276 نفر سرنشینان آن هواپیما یی است که در کوه های نزدیک کرمان همگی فدای رهبری شدند. آن ها پرسنل سپاه بوده اند که برای فراهم آوردن تدارکات سفر رهبری به زاهدان گسیل شده بودند.ا
مدارس هم که طبق معمول این مراسم تعطیل شده و دانش آموزان به صورت دسته جمعی در مراسم شرکت داده می شوند . ا
همه مغازه های این شهر براساس دستور کمیته امور صنفی اجبارا تعطیل شده است و به صاحبان آن ها دستور داده شده که در مقابل اتحادیه های صنفی خود تجمع نموده در مراسم استقبال شرکت کنند. در ادارات نیز مدیران دستگاه ها پرسنل را جهت شرکت در مراسم فراخوانده اند . مدیران ادارات برای جلوگیری از خوردن هر گونه بر چسب و از ترس از دست دادن موقعیت خود در یک مسابقه سرسام آور با یکدیگر شرکت کرده اند پرسنل و امکانات مالی ادارات همگی در اختیار وابستگان به رهبری قرار گرفته است اموال ادارات مهانسراها – کامپیوترها و بسیاری از تجهیزات دیگر برای تدارک این دیدار جابجا شده اند که از این رهگذر نیز خسارات زیادی به اموال دولتی که همه جزو بیت! المال هستند وارد شده است. هتل ها مملو از پرسنل نظامی و امنیتی است که با عنایت به ریخت و پاش و حیف و میلی که عموما در اینگونه مراسم وجود دارد – – می توان رقم هزینه سرسام آور این دیدار پر خرج و بسیار تشریفاتی که شاید در تاریخ یدار با پادشاهان و گردنکشان سابقه نداشته باشد حدس زد . به راستی سئوال اینست که هدف از گونه دیدارها چیست آن هم با این همه هزینه و اتئلاف وقت و سرمایه چیست؟
آیا صرفا هدف دیدار با مردم و یا افتتاح یک یا چند پروره عمرانی است ؟ یا اینکه اهداف قدرت طلبانه در پشت آن نهفته است که اگر چنین باشد فقط باید به خدا پناه برد و بس.
والسلام
امضا محفوظ

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates