08.11.2005

زادسر نماینده‌ جیرفت: اصولگرایان به پرداخت‌ها و پرشیاهای مجلس ششم ایراد می‌گرفتند؛ پرشیا شد زانتیا!

گویانیوز: – اگر فقط به انتقادازاصلاح‌طلبان بپردازم خوبم؟
– پناه بر خدااز مصلحت‌اندیشی‌های عافیت‌طلبانه و تملق‌های غیرخدایی!
حداد: حرفتان رابزنید، خیالتان راحت شود

حجت‌الاسلام علی زادسر نماینده‌ی مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه‌ی ملت، نخستین تذکر شفاهی امروز مجلس را مطرح کرد و پیش از آن خواهان سعه‌ی صدر حدادعادل به عنوان ابزار اصلی ریاست شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وی به استناد ماده‌ی 77 آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس خطاب به ملت رشید ایران اسلامی و همکارانش در مجلس گفت: از این‌که این طلبه‌ی کوچک ناگزیر است برای دفاع از موقعیت سیاسی و شخصیت حقوقی خویش تصدیع نماید متأسف است و از این‌که به رغم میل قلبی‌اش ناچار است تا از خود بگوید، پوزش می‌طلبد. قصد بر این بود که تذکر با احساس، عاطفی و پرغوغای یکی از همکاران محترم را که در اولین جلسه بعد از عید فطر بیان فرمودند، نشنیده تلقی شود و حداکثر با کلمه‌ی مبارک سلام خاتمه یابد.

وی ادامه داد: این برادر محترم که از ابتدای دوره‌ی چهارم تا چندی قبل لطف می‌فرمود و دعوت‌نامه‌ها و بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های گروه اکثریت حاکم به مجلس را برای اطلاع یا امضاء به دستمان می‌رسانید، گهگاه از این شوخی‌ها را مطرح می‌ساخت. اگرچه این بار شیوه عوض شده بود و شکل و شمایل رسمی به خود گرفت، معذلک قابل اغماض بود چون بنایی بر جدی گرفتن فرمایشات وی نبود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به پاسخ رییس مجلس به آن تذکر، افزود: آن پاسخ بوی هماهنگی احتمالی قبلی با تذکر‌دهنده‌ی محترم را به مشام می‌رسانید و کیفیت کلماتی که به کار رفت دارای پیام خاص خودش است که پاسخ به آن را ضروری می‌سازد.

زادسر خطاب به رییس مجلس و اکثریت نمایندگان مجلس و شنوندگان رادیو فرهنگ {که به طور مستقیم از مذاکرات مجلس مطلع می‌شوند} اظهار داشت: شنونده‌ی سخنان تخریب‌گرایانه، تضعیف‌کننده، تحقیرآمیز و نادرست برادر محترمی بودند که فقط در ماه مبارک رمضانی که گذشت در 14 سفره‌ی افطاری مستضعفین حوزه‌ی انتخابیه‌اش که در چند قدمی تهران بزرگ است، شرکت فرموده که مردم منطقه‌اش باید قدرشناس این سعادت بزرگی که او نصیب موکلین خود فرموده است، باشد.

نماینده‌ی مردم جیرفت با بیان این‌که “بر همگان عیان بود که لحن و کلمات استفاده شده با تمسخر و تحقیر و عاری از مستندات بود” افزود: جناب ایشان، چهره‌ای از گوینده را برای شنوندگان محترم به تصویر کشانید که گویی خدای ناکرده یکی از مقامات صهیونیستی کذایی رژیم اشغالگر قدس در کار دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران فضولی کرده است.

وی خطاب به حدادعادل گفت: حضرت عالی در پاسخ‌اش فرمودید حق دارد. آیا او حق دارد چنین بی‌رحمانه کسی را لگدمال کند که از نوجوانی تا میانسالی فریاد زده است “یا خمینی یا خامنه‌ای انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم” و از قبل از انقلاب خدمتگزار علمای جلیل‌القدر در جیرفت از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، و به عنوان یکی از عوامل مؤثر نهضت اسلامی حضرت امام (ره) در جیرفت به شمار می‌رفته و چند نوبت دستگیر و بازداشت‌ شده است.

زادسر در ادامه از تبعیت‌هایش از فرمایشات امام خمینی(ره) و انتقادات دلسوزانه‌اش از دولت‌های گذشته سخن گفت و یادآور شد که اولین منتقد خاتمی در مجلس پیشین بوده و اصلاح‌طلبان صاحب منصب هیچ‌گاه از قلم و زبان او در امان نبوده‌اند.

به گزارش ایسنا، این نماینده‌ی مجلس بار دیگر خطاب به رییس مجلس گفت: آقای رییس گوینده آن تذکرات همان زادسری است که در دوره‌های قبلی بعد از هر نطقش برخی از عزیزانی که اینک موسوم به اصولگرا شده‌اند پیشانی‌اش را می‌بوسیدند و پناه بر خدا و بلاتشبیه پیشانی‌اش را ابوذری می‌دانستند، و بعضا داوطلب می‌شدند تا وقت‌شان را در اختیار او قرار دهند و بیش از 10 روزنامه‌ی پرتیراژ به اصطلاح اصلاح‌طلب از جمله ایران و همشهری، انواع ناسزاها را نثارش می‌کردند و با انتشار مصاحبه‌ای دروغین تحت عنوان “به خدا قسم با خونمان دریای خون به پا می‌کنیم” چهره‌ای را از او به نمایش می‌گذاشتند که هرکس با زادسر از نزدیک آشنا می‌شود دچار تضاد می‌گردد و می‌گوید “یاالعجب” و با تکرار ضرب‌المثل “شنیدن کی بود مانند دیدن” تعجب خود را اظهار می‌دارد. از جمله بسیاری از خبرنگاران و نمایندگان فعلی مجلس.

وی ادامه داد: جناب آقای رییس چرا زادسر تاکنون خوب بوده و حالا عنصر نامطلوب شده است. آری زادسر خوب است اگر زبانش منتقد به اصطلاح اصلاح‌طلبان باشد و قلمش بر برخی عمکردهای دولتمردان سابق خرده بگیرد؛ زادسر خوب است اگر به اصطلاح اصولگرایان را از هر عیب و نقصی مبری بداند و زبان به مدح و ثنای آنها بگشاید! پناه بر خدا از مصلحت‌اندیشی‌های عافیت‌طلبانه و تملق‌های غیرخدایی!

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به این‌که رییس مجلس او را به افراط در انتقاد متهم ساخته است، تصریح کرد: بنده مصرانه از حضور شریفتان استدعا دارم که امروز انتقادهایی را که در دوران ریاست شما مطرح ساخته‌ایم و افراطی بوده‌اند را با ذکر مصادیق مستند برای مردم بیان فرمایید تا همگام مستحضر شوند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: من در دور اول دوره‌ی هفتم برای جنابعالی تبلیغ کرده و به شما رأی داده‌ام و در یکی از جلسات رسمی مجلس، حدادعادل را یک روحانی بدون عمامه معرفی کردم، زیرا او را تدریس‌کننده بعضی خطبه‌های نهج‌البلاغه می‌شناختم و نمی‌دانستم توسط حضرت ایشان این همه مورد لطف و توجه قرار خواهم گرفت.

زادسر با اشاره به برخی انتقاداتی که تاکنون داشته است، قصد داشت چند مورد از آنها را ذکر کند که رییس مجلس سخنان وی را قطع کرد و پرسید: به نظر خودتان در حال خروج از بحث هستید یا نه؟ آیا در 10 دقیقه‌ای که وقت دارید راجع به هرچه که بخواهید از مسائل اول خلقت آدم تا حالا می‌توانید صحبت کنید، یا فقط راجع به همان مطلبی که رسولی‌نژاد گفتند؟

در حالی که زادسر سخنان حداد را نفی می‌کرد، رییس مجلس ادامه داد: بنده کاملا گوش می‌کنم و انتقاد شما به من و نماینده‌ای که به نظر شما به شما اهانت کرده است، هم هیچ اشکالی ندارد تا بر اساس آیین‌نامه به آن پاسخ دهد؛ ولی در موضوع باید صحبت کنید. این‌قدر که شما برای افطاری و مسائلی از این دست نگران هستید، متوجه باشید که هر یک دقیقه وقت مجلس هم هزینه‌ای دارد. خواهش می‌کنم در تمام 10 دقیقه مطابق حقتان در موضوع صحبت کنید. چراکه خارج از آن من هم وظایفی دارم. به هر حال این به اختیار جنابعالی است.

زادسر در پاسخ به حدادعادل اظهار داشت: این فرمایش شماست. خیلی متشکر. ایشان حق دارند. به نظر بنده برخی از همکاران در انتقاد افراط می‌کنند ولی من به حضرت عالی جواب می‌دهم که کدام یک از انتقادات من افراط است.

وی در ادامه پرسید: چرا اصولگرایان به چگونگی برخی از پرداخت‌ها و پرشیاهای مجلس ششم ایراد می‌گرفتند و خودشان همان‌گونه عمل می‌کنند و پرشیا هم شد زانتیا؟ من استیضاح وزیر سابق راه و ترابری را دارای اولویت اول ندانسته و با آن مخالفت کردم. عدم پرداخت برخی از حقوق قانونی و مسبوق به سابقه کارمندان مجلس را بی‌مورد دانسته و بعد از تذکرات شفاهی، تذکر رسمی را پی گرفته تا بالاخره لطف فرمودید و پرداخت شد و کارمندان مذکور در این زمینه حرف و حدیث بسیار دارند و گله‌مند هستند؛ اخراج یک خبرنگار یک زن را از مجلس . . .

حدادعادل سخنان وی را قطع کرد و پرسید: این ربطی به تذکر دارد؟

زادسر پاسخ داد: بله ربط دارد. شما گفته بودید تذکرات افراطی . . .

حداد دوباره پرسید: آیا این ربطی به تذکر آقای رسولی‌نژاد دارد؟

زادسر گفت: من در پاسخ به فرمایش شما . . .

رییس مجلس در خلال سخنان زادسر افزود: بنده راجع به انتقاد نسبت به قضیه‌ی افطار گفتم و صحبت من ناظر به سخنان آن نماینده بود.

در حالی که زادسر خطاب به حداد می‌گفت که “شما فرمودید انتقاد افراطی می‌کنید” رییس مجلس در ادامه‌ی سخنانش توضیح داد: من به هر انتقادی نظر نداشتم. شما که طلبه هستید قرینه‌ی حالیه و مقالیه را در نظر بگیرید و بدانید که من راجع به چه مطلبی گفتم.

نماینده‌ی جیرفت از ادامه‌ی این بخش از سخنان خود صرف‌نظر کرد و با بیان این‌که آن را در اختیار مطبوعات قرار خواهد داد، اضافه کرد: جناب آقای حدادعادل جنابعالی نماینده‌ی مردم شریف جیرفت را به عدم تشخیص موضع انتقاد متهم ساخته‌اید که در حقیقت جفا در حق مردم عزیز ما و فهم اکثریت رأی‌دهندگان رشید و فهیم می‌باشد. لطفا بیان بفرمایید که کدامین انتقاد برگزیده‌ی مردم جیرفت را خارج از حیطه‌ی نقد می‌دانید؟ حضرت آقای رییس از امثال من خواهش کرده‌اید که اعتدال را رعایت کنند. مرحمت فرمایید و مطالبی را که از بنده سراغ دارید که از دایره‌ی اعتدال بیرون رفته‌اند را مشخص کنید تا در صورت صحت، اصلاح گردد.

تبلیغات خبرنامه گویا
advertisement at gooya dot com

Buy Luxury Cars
BMW, Mercedes Benz,… Reviews & Prices
www.12buyacar.com

آلبوم عکس اینترنتی
چاپ عکس بررسی دوربین های دیجیتال
www.delmarcamera.com

Diamonds
Engagement Rings by Reflecting Concepts
www.reflectingconcepts.com

وی در ادامه‌ی سخنانش خطاب به رییس مجلس گفت: جناب آقای رییس! حضرت عالی در کمال تعجب از آن همه جفا، تحقیر، تخریب و مطالب عاری از حقیقت، از تذکردهنده‌ی محترم تشکر کرده‌اید. لطفا سئوال کنید تا برای مجلس محترم مشخص شود که در کجای مصاحبه‌ی بنده خدای ناکرده به ساحت مبارک نمایندگان معزز و مجلس محترم تعرضی صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که “مصاحبه‌ی بنده با خبرنگاران را نماینده‌های محترم در روزنامه‌ها و سایت‌ها ملاحظه فرموده‌اند” از حدادعادل خواست تا نوار مصاحبه را نیز به سمع برسانند تا اگر اکثریت شنوندگان تشخیص دادند که توسط بنده در حق آنان جفایی روا داشته شده است، یقینا از همه‌ی آنها عذر خواسته و حلالیت بطلبد.

حدادعادل با بیان این‌که 10 دقیقه فرصت وی به اتمام رسیده است، سخنان او را قطع کرد. زادسر در واکنش به این سخنان رییس مجلس گفت: من هنوز وقت دارم، شما بازهم بلندگوی مرا قطع کرده و نگذاشتید حرفهایم را بزنم.

رییس مجلس از او پرسید: هنوز حرف‌هایتان را نزدید؟ بزنید که خیالتان راحت شود!

زادسر در حالی که با واکنش برخی نمایندگان مواجه می‌شد، گفت: در پایان پرسش جدی از حضور ریاست محترم مجلس دارم و آن این است که چرا از اول دوره بارها و بارها به بنده ستم روا داشته‌اید و مرا از حق و حقوق قانونی محروم ساخته‌اید و چندین بار با قطع صدای بلندگویم قاطع سخنانم بوده‌اید، و هر بار هم در پایان مرا ذی‌حق دانسته‌اید و اجازه‌ی پخش ادامه‌ی سخنانم را صادر فرموده‌اید، که آخرین آنها جلسه‌ی کاری دیروز بود که بر خلاف صریح ماده‌ی 17 آیین‌نامه داخلی مجلس، از عدالت عدول کردید و مجبورم ساختید که تا امروز تذکر خودم را بیان کنم و برای تذکر زمان مشخص کردید؟ در حالی که برابر ماده‌ی 77 آیین‌نامه داخلی مجلس . . .

رییس مجلس خطاب به او گفت: اجازه می‌فرمایید در پایان 10 دقیقه وقت را به کسی دیگر دهیم؟

در حالی که زادسر می‌گفت که هنوز حرف‌هایش تمام نشده، حدادعادل افزود: شاید شما یک ساعت حرف داشته باشید. بنده باید مطابق آیین‌نامه عمل کنم، منشی به من می‌گوید که 10 دقیقه وقت شما تمام شده است.

نماینده‌ی جیرفت اعتراض کرد که به علت عدم اجازه‌ی رییس مجلس برای ادامه‌ی سخنانش، وقتش به پایان رسیده است.

رییس قوه‌ی مقننه، قضاوت در این باره را به عهده‌ی مجلس دانست و با بیان این‌که همیشه اهتمام دارد که وقت مجلس به این بگومگوها تلف نشود، افزود: هیچ توضیحی درباره‌ی صحبت‌های زادسر نمی‌دهم. فقط از اداره‌ی روابط عمومی مجلس می‌خواهم متن صحبت ایشان را با رادیو تکثیر کرده و در اختیار نمایندگان بگذارد تا همه مطلع شوند که ایشان چه فرموده‌اند؛ مطالب آقای رسولی‌نژاد را هم شنیده‌اید. قضاوت بر عهده‌ی نمایندگان.

حدادعادل خواست تا از این پس هیچ‌کس راجع به این موضوع له مجلس صحبت نکند، چراکه کارهای مهم‌تری در کشور وجود دارد

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates