29.10.2005

غلط كرد احمدی نژاد

پیک نت
بصورت يك بيانيه از سوی سفارت ايران در مسكو صادرشد

روز گذشته و همزمان با تظاهرات نمايشی روز قدس در تهران و صحنه‌های تكراری و مضحك تيراندازی بچه مدرسه ای‌ها به پرچم‌های امريكا و اسرائيل، سفارت ايران در مسكو، برای نفی حرف‌های احمدی نژاد درهمايش بسيج دانشجوئی به ميدان آمد. سفارت جمهوری اسلامی در مسكو نوشت كه رئيس جمهور نمی خواسته اينطوری صحبت كند، بلكه از دستش (دهانش) در رفته است!

صدور چنين اطلاعيه در مسكو‌بی‌دليل نبود. درواقع مسكو تنها امكانی است كه برای جلوگيری از ارجاع پرونده اتمی ايران به شورای امنيت سازمان ملل باقی مانده است و كوندا ليزا رايس در آخرين سفر خود به مسكو كه تاريخ آن به 10 روز پيش باز می‌گردد عليرغم همه وعده‌هائی كه به مسكو داد و ذكر همه خطراتی اتمی شدن ايران در پی دارد، حاضر به همسوئی با وی نشد و دست خالی به واشنگتن بازگشت. سپس جك استرا وزير خارجه انگلستان راهی امريكا شد و پس از مذاكرات پنهان و طولانی با وزيرخارجه امريكا، همراه وی در يك مصاحبه مطبوعاتی شركت كرده و هر دو اعلام داشتند حمله به ايران در دستور نيست و مذاكرات هنوز می‌تواند به نتيجه برسد. يعنی، به نوعی همسوئی با مسكو.

تنها 48 ساعت پس از اين مصاحبه مطبوعاتی، از مراكز غيبی به احمدی نژاد خط داده شد كه چنان سخنانی در همايش بسيج دانش آموزی بگويد و عملا مسكو را خلع سلاح كرده و دركنار امريكا و انگلستان قرار دهد. سخنان احمدی نژاد كه چكيده آن بلافاصله بعنوان اولين خبر سياسی “پيك هفته” با عنوان” احمدی نژاد به امريكا و اسرائيل اعلام جنگ داد” منتشر شد، با چنان واكنش سنگين جهانی روبرو شد كه مسكو نه يك گام، بلگه دهها گام بايد به عقب بر می‌داشت و پشت سر امريكا و انگلستان قرار می‌گرفت. واكنش متحد 25 كشور اروپائی عضو اتحاديه اروپا و تكيه مقامات كاخ سفيد روی كلمات تهديد آميز سخنان احمدی نژاد جای فرار برای مسكو بعنوان طرف قراردادهای اتمی ايران باقی نگذاشت. بدين ترتيب است كه بيانيه سفارت جمهوری اسلامی در مسكو اهميت می‌يابد. در واقع: غلط كرد حرف‌های زيادی زد. شما توجه نكنيد!

اما، مسكو هم كوتاه بيايد، از اين هديه‌ای كه احمدی نژاد به اسرائيل و كاخ سفيد داد، آنها كوتاه خواهند آمد؟ سوژه‌ای بهتر از اين برای قانع سازی افكار عمومی جهان برای بمباران مراكز نظامی و اتمی ايران؟

بر سر مردم چه خواهد آمد؟

اين بزرگترين سئوال است!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates