21.10.2005

تشديد فشار نيروهای حراست برای ايجاد جو خفقان بيشتر در دانشگاهها

پیک ایران : بر اساس گزارشهای دريافتی در دانشگاه هاي آزاد اسلامی سراسر استانهای شمالی بخصوص استان گيلان، نيرو های حراست دانشگاه ها که اکثرا متشکل از گروه های شبه نظامی بسيج بوده ، طبق دستوری به صورت گسترده دست به ايجاد فضای سرکوب و خفقان شديدتر از گذشته زده اند. بر پايه اخبار رسيده نيرو های حراست با حضور در جلوی درب دانشگاه و در محوطه آن به بهانه بد حجابی برای دختران و پوشش نامناسب برای پسران آنان را مورد سئوال قرار ميدهند تا ضمن ايجاد فضای خفقان بتوانند در صورت لزوم برای آنان پرونده سازی کنند
.در اين رابطه حتی چند هفته پيش در دانشگاه آزاد شهر رشت تعدای از دانشجويان را بوسيله مينی بوس به مکانی در اطراف شهر منتقل کردند و از دانشجويان تعهد گرفتند .
همچين يک منبع آگاه نيز اعلام کرد در اکثر دانشگاه های آزاد سراسر استان های شمالی حراست اقدام به نصب دوربين هايی مدار بسته کرده تا هر گونه رفتار دانشجويان را زير نظر گرفته و حرکات دانشجويان در دانشگاه تحت کنترل اين نهاد باشد .
اين دوربين ها در 2 دانشگاه آزاد رشت و قايم شهر ديده شده ، البته تعداد ان در سطح دانشگاه مشخص نيست چرا که به صورت مخفيانه نصب گرديده و شايد استتار شده باشند .
در همين حال نيرو های حراست دانشگاه آزاد اسلامی در بيشتر موارد به دنبال بهانه جوئی از دانشجويان هستند و موارد اعتصابات صنفی برای خواستهای گوناگون مانند درخواست کولر و بدی غذا و…را با کنجکاوی پيگيری ميکنند.
—————————————————-
در رابطه با تشديد فعاليت نيروهای حراست در دانشگاهها توجه شما را به خبر 24 مهر ماه (16 اکتبر ) پيک ايران جلب ميکنيم :

گزارش دريافتی : امروز صبح (ديروز، شنبه) دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در اعتراض به اقدام حراست این دانشگاه مبنی بر جدا سازی ورودی خواهران و برادران به دانشکده فنی و مهندسی همچنین اجرای طرحی موسوم به جامعیت که مانع ورود دانشجویان با موی بلندتر از زیر گوش – آستین کوتاهتر از مچ و داشتن ریش در صورت نداشتن سبیل – لباسهای رنگی – کفشهای اسپرت رنگی به دانشگاه میشد و حتی در مواردی تعرض به بلندی قد و طرز راه رفتن دانشجویان ، اقدام به شکستن کلیه شیشه های این دانشکده و تجمع در روبروی این دانشکده نمودند .
دانشجویان در اعتراض به محدودیتهای اعمال شده توسط حراست دانشگاه مبنی بر ورود از ورودیهای جداگانه و استفاده آقایان از راه پله های صورتی و استفاده خواهران از راه پله های زرد و محدودیتهای اعمال شده به نوع آرایش صورت و لباس که البته در گذشته نیز اعمال میشده ولی از امروز رنگ تازه ای به خود گرفته بود با پرسنل حراست در دانشکده فنی درگیر شده و پرسنل حراست تعدادی از دانشجویان را به عنوان گروگان و به جهت ترساندن دیگر دانشجویان به داخل اتاق حراست کشاندند و دانشجویان با شعار رهاش کن رهاش کن و یورش به محل دفتر مدیریت حراست واقع در طبقه سوم دانشکده باعث شدند دانشجویان دستگیری در کمتر از 30 ثانیه آزاد شوند.
رئیس حراست دانشگاه که شخصی است بنام معتمدی با روحیه بسیار بالا در تجمع دانشجویان حاضر شد و شروع به تهدید دانشجویان نمود. که البته با هجوم دانشجویان مجبور به ترک محل گردید و بعضا چند مشت و لگد هم نثار ایشان گردید.
بسیاری از دانشجویان که در محل حظور داشتند تهدید به اخراج و به طعنه فارغ التحصیلی شدند که این حربه نیز کارساز نبود و دانشجویان به سر دادن شعارهایی همچون :
معتمدی حیا کن دانشجو را رها کن
جاسبی جنایت میکند دولت حمایت میکند
و شعارهای پراکنده نمودند.
حضور قریب به اتفاق 7 تا 10 هزار دانشجو که از دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده های دیگر که روبروی این دانشکده تجمع کرده بودند نشان از ناراحتی کل دانشجویان دانشگاه از رفتار ناشایست پرسنل حراست با دانشجویان بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates