20.02.2003

چرا از پرونده آقای «ن» و همدستانش اطلاعاتی منتشر نمی شود؟

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یک باند آدمربایی و اخاذی که برخی چهره‌های سابق نظامی و امنیتی در آن عضویت دارند، این هفته در شعبه اول دادگاه عمومی تهران برگزار شد.

آقای «ن» سردسته این گروه است که فعالیت‌های خود را در غرب تهران انجام می‌دادند. آنها متهم به آدم‌ربایی، شکنجه افراد ربوده شده، اخاذی از خانواده آنها و تجاوز جنسی هستند. با این حال دادگستری تهران در مورد این پرونده اطلاعاتی منتشر نکرده و محاکمات به شکل غیرعلنی صورت می‌گیرد.

در این‌باره، یک منبع مطلع به خبرنگار “رویداد” گفت: باید پرسید دادگستری تهران که برای خود وظیفه سازمانی تعریف کرده است که در ارتباط با هر پرونده سیاسی که به اصلاح‌طلبان مربوط می‌شود بیانیه‌های بلندبالا صادر می‌شود، به چه دلیل درباره پرونده مهمی که این هفته در شعبه اول دادگاه عمومی تهران مورد رسیدگی قرارگرفت سکوت شده کرده است و هیچ اطلاعی را دراختیار افکارعمومی قرار نمی گیرد؟

وی افزود: از رئیس شعبه اول دادگاه عمومی تهران که این پرونده دراختیار اوست، نیز باید پرسید، چه تبعیضی میان متهمان پرونده «شهرام جزایری» که در همین شعبه مورد رسیدگی قرارگرفت و متهمان ذی‌نفوذ پرونده قتل و جنایت و آدم‌ربایی در غرب تهران وجود دارد که در آن پرونده همه جریان دادگاه – حتی بخش‌هایی که اسامی افراد غیرمرتبط با پرونده در یک فهرست بلندبالا قرائت شد – از صداوسیما اجازه انتشار یافت ولی متهمان این پرونده که جان و عرض و ناموس و امنیت شهروندان را مورد تهدید قرار داده‌اند، در پشت درهای بسته محاکمه می‌شوند؟

این منبع تأکید کرد: دستگاه قضایی باید روشن کند که آیا این دوگانگی‌ها نشانه رواداری تبعیض نیست و آیا شهروندان نباید در بی‌طرفی دستگاه قضایی تردید کنند؟

رویداد

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates