30.09.2005

وهشت را در چهره و سخنان حکومتیان بخوبی می توان دید

ایسنا: مصاف با ایران برای شما مین‌گذاری شده است
* مسوولان بجای شعار، به دیپلماسی و مذاکره بپردازند
هشدار شدیداللحن هاشمی رفسنجانی به آمریکا و اروپا:

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به آنچه که شرایط کاملا جدید و خطیر ایران در مساله هسته‌یی می‌نامید، گفت: «هیچ‌کس نمی‌تواند به این آسانی از این حق مسلم بگذرد. اگر ما امروز از حقمان در این زمینه بگذریم، در تاریخ چیزی مثل قضیه‌ کاپیتولاسیون و قرارداد ترکمانچای برایمان ثبت خواهد شد و قطعا هیچ‌کس مسوولان نظام را در این مقطع نخواهد بخشید.»

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه ملت ایران نباید در مساله انرژی هسته‌یی تهدید شود، اضافه کرد: «تکنولوژی هسته‌یی برای کشور ما حیاتی است، اما متاسفانه در این مساله با کسانی مواجه هستیم که این قدرت عظیم و دانش مهم را تنها برای خود می‌خواهند. اما ما در کسب این دانش قاطع هستیم و از این حق تا جایی که برایمان مقدور باشد دفاع خواهیم کرد.»

خطیب نماز جمعه‌ این هفته تهران با ابراز تاسف از اینکه طرف ما قاطعانه می‌گوید ایران نباید چرخه‌ سوخت داشته باشد، اضافه کرد: «ما هم در مقابل صراحتا می‌گوییم این حق را می‌خواهیم و ایران باید چرخه‌ سوخت داشته باشد. آنها می‌گویند ما به ایران اعتماد و اطمینان نداریم. لذا ما باید حسن نیت خود را ثابت کنیم و اثبات کنیم ما اهل استفاده از سلاح‌های هسته‌یی نیستیم و سابقه‌ افتخارآمیزی هم در این زمینه داریم.»

هاشمی رفسنجانی خطاب به آمریکا و اروپا گفت: «برای شما هم این بزرگراه راه عبور نیست و مصاف با ایران برای شما مین‌گذاری شده است. اگر وارد شوید، هزینه‌های بزرگی را به خود تحمیل می‌کنید. ایران کشوری نیست که به محض حمله شما تسلیم شود. لذا با تدبیر عمل کنید و اگر منظورتان از این قطعنامه‌ها ارعاب است، بدانید که نتیجه‌ای برایتان ندارد.»

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به تصمیم‌گیران پرونده هسته‌ای نیز گفت: «اینجا بیشتر از اینکه برایتان جای شعار باشد، جای دیپلماسی و مذاکره است. باید فعالیت‌های وسیع دیپلماسی، مدبرانه و عاقلانه داشته باشید و صبر و متانت را بدون آنکه دشمن را خوشحال و تحریک کند پیشه کنید. نباید به دست دشمنان بهانه دهید.»

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنانش با اشاره به اوضاع عراق، فلسطین و لبنان، اظهار داشت: «در عراق شرارتهای زشتی انجام می‌شود که به ملت این کشور آسیب می‌زند. در لبنان نیز عوامل مرموزی نمی‌خواهند امنیت این کشور پابرجا باشد و البته در فلسطین، اسراییل با عقب‌نشینی از غزه نفوذ خود را کم کرده است. سوریه نیز مورد تهدید است. لذا می‌توان گفت منطقه آفت‌زده شده، بنابراین به وحدت اسلامی و وحدت نیروهای وفادار به انقلاب احتیاج داریم.»

خطیب نماز جمعه‌ این هفته تهران، یاد شهیدان هاشمی‌نژاد، فکوری، فلاحی، نامجو، جهان‌آرا و کلاهدوز را گرامی داشت و با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی، بر ضرورت تقویت این نیرو تاکید کرد.

وی افزود: «نیروی انتظامی و پلیس باید بانشاط و شاداب در صحنه حضور داشته باشد، چراکه امنیت و سعادت جامعه‌ ما با حضور موثر پلیس در ارتباط است.»

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش به سفر اخیر خود به عربستان اشاره کرد و با بیان اینکه امتناع خادم‌الحرمین از زیارت بقیع توسط زنان، افزود: «در این سفر این مساله را با خادم‌الحرمین به طور مبسوطی مطرح کردم و البته آنها نیز علاقه‌مند بودند این مشکل حل شود و در کنار آن به برخی اهانت‌ها و غلوهای بعضی از مداحان نسبت به ائمه اطهار اعتراض داشتند. در این سفر قرار بر این شد که آنها مانع زیارت زنان نشوند و ما نیز به مبلغان کاروان‌ها تذکر دادیم که زواران را در این زمینه توجیه کنند. این مساله نیاز به همکاری و استمداد دارد.»

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه محور همه‌ بحث‌های ما وحدت جهان اسلام و پرهیز از تفرقه در شرایطی است که جهان اسلام را مشکلات بسیاری تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: «روا نیست در این شرایط به گونه‌ای عمل شود که نتیجه‌اش درگیری بین مسلمانان باشد. متاسفانه امروز کسانی هستند که می‌خواهند بین شیعه و سنی تفرقه بیندازند. لذا نباید بگذاریم خواسته‌ی آنها تحقق یابد.»

به گزارش ایسنا، هاشمی رفسنجانی آغاز سال تحصیلی را مورد توجه قرار داد و با مناسب عنوان کردن فضای آموزشی کشور تاکید کرد که این فضا احتیاج به مراقبت و مواظبت دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پایان هفته دفاع مقدس، یادآور شد: «متاسفانه این مقطع مهم تاریخ ایران بعضا مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد هر قدر قهرمانان جنگ از بین ما می‌روند، افتخارات دفاع مقدس نیز به فراموشی سپرده می‌شود.»

وی با اشاره به حمله‌ عراق به کشورمان در سال 1359 ، اضافه کرد: «در آن مقطع مجموعه‌ای شکل گرفت که ایران را از پا درآورد. در آن مقطع ارتش و سپاه و بسیج آمادگی لازم را نداشتند و ما با دست خالی و گرفتاری‌های فراوان سیاسی درون کشور مورد تجاوز وسیع قرار گرفتیم اما خوشبختانه نیروهای سه‌گانه ارتش ما علی‌رغم عدم آمادگی نقش خوبی را در این جنگ ایفا کردند.»

خطیب جمعه تهران با ابراز ناخشنودی از فرماندهی بنی‌صدر در آن مقطع زمانی، گفت: «به دلیل فرماندهی بد، سپاه و ارتش زمین‌گیر بودند و تا زمانی که این فرماندهی بر سر کار بود کار زیادی انجام نشد. سیاست نظام بعد از فتح خرمشهر با محوریت نظر حضرت امام خمینی این بود که در داخل عراق جایی را تصرف کرده و از آن نقطه‌ تصرف خواسته‌های خودمان را عملی کنیم. با این وجود عملیات خیبر و سایر عملیات‌ها و قدرت پیشروی نیروهای اسلام به دنیا ثابت کرد روزی سدهای مقابل ایران می‌شکند. از این رو استکبار جهانی با همه‌ وجود وارد میدان شد اما ما با قدرت و پشتوانه‌ نیروهای مسلح، در قطعنامه سازمان ملل توانستیم خواسته‌هایمان را بگنجانیم تا حدی که عراق متجاوز شناخته شد و کارشناسان سازمان ملل برای تعیین غرامت آمدند.»

هاشمی رفسنجانی با ابراز تاسف از اینکه امروز نیز کسانی هستند که می‌خواهند دوران ارزشمند دفاع مقدس را زیر سوال ببرند، تاکید کرد: «ایرانیان باید بدانند در تاریخ ایران چنین قطعه‌ مشعشعی پیدا نمی‌شود.»

به گزارش ایسنا، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه،‌ نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و در عین حال به استفاده درست از فرصت‌های ویژه الهی در این ماه مبارک تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در این ماه به فرموده‌ پیامبر اکرم (ص) درهای بهشت بازتر و ورود به آن آسان‌تر است، اضافه کرد: «در این ماه شیاطین در غل و زنجیرند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates