28.09.2005

تردید نکنید، آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد

مهرنیوز: علی لاریجانی گفت: تردید نکنید که آمریکاییها جرات و توان حمله نظامی به ایران را ندارند، آنها فقط تهدید می کنند تا اراده ما را تضعیف کنند.
به گزارش خبرنگار “مهر” در قم، دبیر شورای عالی امنیت ملی طی سخنانی در پنجمین اجلاس مشترک جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای سراسر کشور به تشریح شرایط موجود مسئله هسته ای ایران پرداخت.

دکتر لاریجانی با بیان تاریخچه مسئله هسته ای ایران گفت: دستیابی به فناوری هسته ای یک عامل بزرگ برای بالا بردن توان کشور است و دولتهای غربی هم از همین مسئله هراس دارند.

وی درادامه به فواید فناوری هسته ای در علوم مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا و و برخی کشورهای اروپایی در مسئله فناوری هسته ای از نیت ما ایراد می گیرند. این مسئله در صحنه بین المللی بی سابقه بوده که به جای توجه به عملکرد دولتها به نیت های آنها توجه شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه بیان کرد: ایران شرایطی دارد که با به دست آوردن فناوری هسته ای شرایط قدرت در منطقه را تغییر خواهد داد.

وی گفت: طی 2 سال اخیر تلاش ایران این بود که از یک راه مسالمت آمیز دیپلماتیک و مسئله انرژی هسته ای حل و فصل کند اما اگر طرفهای مقابل تندروی کنند در مقابل آنها ایستادگی خواهیم کرد.

دکتر لاریجانی خاطر نشان کرد: غرب باید بداند دست یابی به فناوری هسته ای خواست ملی است و ما اگر در این زمینه مقاومت کنیم حتما به فناوری هسته ای دست خواهیم یافت.

وی دربخش پایانی سخنان خود گفت: تا زمانی که رفتار زورگویانه و جنگ طلبانه و تهدیدها صورت عملی پیدا نکند دلیلی برای خروج از ان پی تی نداریم.

وی تاکید کرد: در مقطع حساس کنونی ملت ایران باید با راهبری علما و روحانیت با یک عزم ملی از حقوق مسلم خود دفاع کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates