28.09.2005

معاون وزیر خارجه آمریکا : در چند هفته و چند ماه آینده‌ها یک استراژی بلند مدت و صبورانه داریم؛ این استراتژی منزوی کردن ایران است

پیک ایران: معاون وزیر خارجه آمریکا حمایت هند را از قطعنامه شورای حکام علیه برنامه‌ی هسته‌یی ایران بسیار مهم خواند و از آن به عنوان ضربه‌ای به ایران یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ایندیا مانیتور به نقل از نیکلاس برنز، معاون و وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای که پس از رای‌گیری در مورد قعطنامه شورای حکام اظهار و امروز توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر، شد گفت: برای آمریکا خیلی مهم است که هند همراه با اکثریت رای داده است، این قطعنامه در ضربه‌ای به اقدام ایران بود که می‌کوشید این موضوع را به بحث کشورهای توسعه یافته در برابر جهان در حال توسعه تبدیل کند.

برنز ادعا کرد: اکنون ایران منزوی شده و باید فعالیت‌های هسته‌یی‌اش را متوقف کرده و به مذاکره با اتحادیه اروپا بازگردد.

وی ادامه داد: در چند هفته و چند ماه آینده‌ها یک استراژی بلند مدت و صبورانه داریم؛ این استراتژی منزوی کردن ایران، تضمین فشار بین‌المللی بر ایران و گردهم آوردن ائتلاف بین‌المللی علیه ایران همانگونه که در مقابل کره شمالی عمل کرده‌ایم است و اکنون لازم است ایران گزینه‌هایش را به خوبی بررسی کند.

وی ادامه داد: کشورهای مهمی که ایران به حمایت آن‌ها تکیه کرده بود و فکر می‌کرد احتمالا رای مخالف می‌دهند کشورهایی مانند روسیه، چین، آفریقای جنوبی، از این کار امتناع کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates