19.02.2003

ائتلاف نانوشته میان اصلاح طلبان داخل و خارج حاکمیت

مصاحبه با کاندیدای نهضت آزادی برای شورای شهر تهران
فعالیت گسترده نیروهای ملی – مذهبی و نهضت آزادی در انتخابات شوراها هنگامی صورت می گیرد که اعضای این گروهها سال گذشته در چنین روزهایی به اتهام براندازی در زندان به سر می بردند.
مشاهده اسامی برخی از افراد منفرد یا اعضای نهضت آزادی در لیست انتخاباتی برخی از گروههای دوم خردادی داخل حاکمیت می تواند حکایت او نوعی ائتلاف نانوشته بین نیروهای اصلاح طلب درون و بیرون حاکمیت داشته باشد.

خسرو منصوریان از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی که خود نیز برای انتخابات شورای شهر تهران کاندیدا شده در همین زمینه گفت:

این ائتلاف ها و همکاری ها در حال حاضر از عمق چندانی برخوردار نیست. شاید بعضی از گروههای دوم خردادی بخواهند با نیروهای ملی – مذهبی(ائتلاف ملی – مذهبی ها) یا نهضت آزادی ائتلاف کنند ولی این خواست و گرایش باید دو طرفه و متقابل باشد.

وی در مورد وجود اعضای گروههای دوم خردادی در لیست نهضت آزادی گفت: ما ضمن احترامی که برای تمام گروهها و افراد قایل هستیم با توجه به معیارها و ضوابط خاص خود برخی از این گونه افراد که وابستگی های حزبی دارند یا منفرد هستند را درون لیست خود قرار خواهیم داد.

ضمن اینکه شورای شهر بر خلاف مجلس جای کار سیاسی نیست و کشاکش ها و اختلافات دور اول شورای شهر تهران به جایگاه این نهاد مدنی در نظر مردم ضربه شدیدی وارد کرده است و مردم دچار یک نوع حساسیت شده اند.

این عضو نهضت آزادی در مورد احتمال اعلام رای دادگاه این گروه پس از انتخابات شوراها و ایجاد مشکلاتی برای کار شوراگفت:

به شخصه نگاهی رو به جلو و امیدوارانه دارم و معتقدم که باید مثبت اندیش بود. اگر بخواهیم چنین ملاحظه کاری کنیم و منتظر بمانیم که دیگران برای ما تصمیم بگیرند، نباید هیچ وقت به صحنه بیاییم. ما صریحا برای فعالیت و خدمت به مردم اعلام آمادگی کرده ایم و امیدواریم کسانی که سالهای قبل مانع از حضور آزادانه احزاب و شهروندان در انتخابات می شدند، رفتارعقلانی را که چندی است در پیش گرفته اند ادامه دهند و شرایط حساس و فوق العاده کشور و مملکت را درک کنند. اگر هم به هردلیلی نتوانستیم وارد شورا شویم یا پس از ورود با مشکل اعلام احکام مواجه شدیم، به قانون احترام می گذاریم و دیگر در پیشگاه ملت عذر موجه خواهیم داشت.

منصوریان در پاسخ به این سوال که اعضای نهضت پس از سالها دوری از کارهای اجرایی ممکن است وارد قدرت شوند و این حالت مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت:

کار بزرگ سخت است. در بدو پیروزی انقلاب هم اعضای نهضت با عنایت کامل به این مشکل بخاطر احساس وظیفه و مسئولیتی که داشتند وارد قدرت شدند. الان موقع حساب گری های سیاسی و کنار نشستن نیست. اگر گروهی آبرویی دارد باید این آبرو را برای مردم خرج کند. اگر ما درس خوانده ایم و تخصص داریم همه پول این ملت بوده است و حالا هم باید تمام تلاش خود را برای آسایش مردم بکار ببندیم. نه اینکه کنار بکشیم و آبروی خود را برای روز مبادا حفاظ کنیم.
این عضو شورای مرکزی نهضت آزادی در پایان ضمن اعلام عدم رد صلاحیت کاندیداهای نهضت در تهران زمان اعلام لیست این گروه را حداکثر تا پنچ شنبه همین هفته خواند.

( برگرفته شده از سایت خبری “همه ایران”)

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates