27.09.2005

اصلاح طلبان حکومتی و آقای خاتمی مسئول رویدادهای امروز ایران هستند، ف.م.سخن

گویا نیوز: گفته می شود که سخنرانی آقای احمدی نژاد در سازمان ملل موجب تصویب قطعنامه ی اخیر شورای حکام و فراهم آمدن زمینه های ارجاع پرونده ی ایران به شورای امنیت شده است اما کمتر کسی به این موضوع اساسی می پردازد که چرا بعد از هشت سال حاکمیت اصلاح طلبان و در اختیار داشتن دو قوه مجریه و مقننه، آقای احمدی نژاد و یاران شان توانسته اند سکان هدایت کشور را در اختیار بگیرند و ما را به سمتی برانند که انتهای آن جنگ و ویرانی خواهد بود.

مسئولیت اصلاح طلبان حکومتی و شخص آقای خاتمی کمتر از آقای رئیس جمهور فعلی نیست و با فرافکنی نمی توان تمام مسئولیت را متوجه مسئولان امروزی قوه ی مجریه کرد. اصلاح طلبان حکومتی و شخص آقای خاتمی با ضعف و تذبذب زمینه های روی کار آمدن هواداران حجتیه را فراهم آوردند و اکنون با پا پس کشیدن و سکوت، منتظر آشکار شدن نقاط ضعف حریف و در بوق و کرنا کردن آن هستند.

اصلاح طلبان حکومتی و شخص آقای خاتمی به رغم فشار رهبری و قوه ی قضائیه می توانستند با اتکا به مردم و وارد کردن اصولی و عقلانی آن ها به عرصه ی قانونی اعتراض های مدنی، رهبری و قوه ی قضائیه را گام به گام به عقب برانند و با تحکیم و گسترش نهادهای غیردولتی و افزایش مشارکت واقعی مردم، اصلاح طلبان و تفکر اصلاح طلبی را در انتخابات به پیروزی قاطع برسانند. تکرار این موضوع که تحریم انتخابات و مخالفت شخصیت هایی چون سرکار خانم عبادی و اکبر گنجی و آقای نوری باعث پیروزی تفکر حجتیه-حقانی در انتخابات اخیر شده است نوعی عوامفریبی و خودفریبی است و حاصلی جز دامن زدن به بحث های بی نتیجه ندارد.

روزی که آقای خاتمی در سازمان ملل حضور یافت و بیل کلینتون با تغییر برنامه اش به سخنان او با دقت گوش فرا داد می توانست سرآغاز تغییرات اساسی در روابط خارجی ایران شود ولی ایشان از ترس کفن پوشان قم حتی حاضر به گرفتن عکس دسته جمعی نشد. آن روز اولین پیروزی سیاست خارجی آقای احمدی نژاد به دست آمد هر چند از او و تفکرش هیچ خبر و اثری نبود. روزی که به فرمان آقا روزنامه ها یکجا تعطیل شدند و مسئولان قوه ی قضائیه برخورد با بزرگانی چون موسوی خوئینی ها و محتشمی را تجربه کردند، آقای خاتمی می توانست با حمایت قاطع و عدم عقب نشینی، مطبوعات اصلاح طلب را از چنگال خفقان بیرون بکشد که نکشید و تفکر رسانه ای احمدی نژاد همانجا پیروز شد که امروز بی هیچ شرم و خجالتی می تواند سخنرانی او را در سازمان ملل به ظهور امام زمان ارتباط بدهد و متعصبان مذهبی را به نام امام زمان به میدان جنگ فرا بخواند و صدا از هیچ آیت الله العظمی و حجةالاسلام والمسلمینی هم به اعتراض بلند نشود.

نمونه ها از حد شمارش بیرون است. اصلاح طلبان حکومتی و شخص آقای خاتمی باید به جای منتظر ماندن و بر نقطه ی ضعف حریف تکیه کردن، هر چه سریع تر آستین ها را بالا بزنند و تلاش ورزند که آب رفته را به جوی باز گردانند و مردم و عقلای قوم را رسما و علنا به مقابله با سیاست هایی که کشور را به آتش خواهد کشید دعوت کنند. این کار از جان گذشتگی و صداقت و پایمردی می خواهد که شاید آخرین فرصت ِ نشان دادن آن همین امروز باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates