18.02.2003

عبائی خراسانی : دلیل متوقف شدن پرونده المکاسب بیماری قاضی پرونده نیست . اگر قاضی بیمار هست پرونده را به قاضی دیگری بدهند تا رسیدگی کند

خبرگزاری فارس – محمد عبائی خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارگروه اجتماعی خبرگزاری فارس افزود : دلیل متوقف شدن پرونده المکاسب بیماری قاضی پرونده نیست . اگر قاضی بیمار هست پرونده را به قاضی دیگری بدهند تا رسیدگی کند.
وی درباره پیامدهای توقف رسیدگی به پرونده المکاسب با بیان این که مسکوت ماندن این پرونده باعث بدبینی مردم به قوه قضائیه می شود تاکید کرد :‌ بدبینی مردم باعث سلب علاقه آن ها از قوه قضائیه شده و از منزلت دستگاه قضایی نزد افکار عمومی می کاهد.
وی افزود : قوه قضائیه باید هر طور که شده رضایت مردم را با قانونمندی ، فعالیت و رسیدگی سریع جلب کند و بهانه جویی هایی نظیر این که قاضی مریض است برای مردم قانع کننده نیست.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به این سوال که «چه عواملی مردم را از قوه قضاییه ناراضی می کند ؟ گفت: تبعیض در قانون از مواردی است که باعث ایجاد ناراحتی در مردم می شود به عنوان مثال در مورد بعضی از افراد حکم زندان صادر شده ولی آزاد هستند اما بعضی ها بدون این که اتهامشان مسلم باشد در زندان محبوس هستند بنابراین قوه قضائیه عملات بایستی در یک کلمه طبق قانون عمل کند .
عبائی خراسانی در مورد روند رسیدگی به پرونده گوشت های آلوده گفت : روند رسیدگی دستگاه قضایی ،در مقاطع مختلف به این پرونده نیز دچار فراز و نشیب هایی شده است به صورتی که در برخی موارد قوه قضائیه از قاعده شل کن ، سفت کن استفاده کرد در حالی که اگر واقعا گوشت های آلوده در کشور وارد نشده بود نباید مطرح می شد و اگر چنین مسئله ای بود باید با گمرکات کشور و کسانی که اجازه ورود این گوشت ها را داده بودند برخورد می شد. در واقع دانه درشت ها باید تحت پیگرد قرار بگیرند و این نیز از مواردی هستند که مورد ناراحتی مردم قرار گرفته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates