09.09.2005

جك استراو در نمايشگاه امپراطوري هخامنشي

پیک ایران :
خبرگزاری ميراث فرهنگی : جك استراو وزير امور خارجه انگليس عصر امروز براي شركت در مراسم افتتاحيه نمايشگاه «امپراتوري فراموش شده:جهان هخامنشي» ايران ، در موزه بريتانيا حضور يافت.
در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه ، اسفنديار رحيم مشاعي، رييس جديد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري همراه با مديران موزه ملي ايران، کاخ سعدآباد و نياوران و جمعي از کارشناسان و مسئولان فرهنگي ايران حضور دارند.
مجموعه آثار گردآوري و ارايه شده در اين نمايشگاه تمام وجوه هنر، فرهنگ، سياست، اجتماع، اقتصاد و تمدن هخامنشيان را معرفي مي کند. اشيايي كه در موزه بريتانيا به نمايش گذاشته مي شود از موزه هايي چون لوور، بريتانيا، موزه ملي ايران، موزه ملي آلمان و… جمع آوري شده اند.
كارشناسان مسايل فرهنگي، اين رويداد بزرگ بين المللي را پاسخي مي دانند به سخنان تحريف شده و كذبي که در ساليان اخير درباره تاريخ ايران به ويژه در دوران هخامنشي گفته شده است.”جان کورتيس” از کارشناسان موزه بريتانيا و مسئول برپايي نمايشگاه «امپراتوري فراموش شده:جهان هخامنشي» در اين باره به ميراث خبر گفته است:«فيلمي چون اسکندر بزرگ، خط سياهي بر تاريخ ايران مي کشد و اکنون ما قصد داريم با برپايي اين نمايشگاه ،شکوه و عظمت حقيقي ايران را در دوران هخامنشي نمايان سازيم.»
نمايشگاه «امپراتوري فراموش شده:جهان هخامنشي» ايران به همت موزه بريتانيا و با همکاري موزه هاي ملي ايران، لوور فرانسه و موزه آلمان برپا شده و تا 3 ماه ديگر در لندن مي ماند.
برنامه‌ريزي براي برپايي اين نمايشگاه از 2 سال پيش آغاز شد و بنا بر قرارداد منعقده ميان موزه هاي ملي ايران و بريتانيا، در ازاي امانت سپاري تعدادي از اشياي موزه ملي به طرف انگليسي، منشور كوروش و مجموعه جيحون به مدت 2 سال به ايران امانت داده مي‌شود.
مصاحبه ميراث خبر با جك استراو وزير امور خارجه انگليس در حاشيه نمايشگاه و نيز گزارش هاي تكميلي برپايي اين رويداد مهم فرهنگي متعاقبا مخابره مي شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates