18.02.2002

اطلاع به سفارتهای اروپايی

مقامات جمهوری اسلامی ايران به سفارتخانه های پنج کشور اروپايی اطلاع داده اند کسانی که که از گذرنامه آن کشورها استفاده می کنند در مرزهای شرقی ايران دستگير شده اند و اکنون در زندان هستند.
گفته می شود که به غير از پنج شهروند فرانسوی که در زندان هستند، از ساير اين کشورها هر کدام يک نفر دستگير شده است.
صاحب گذرنامه بلژيکی که مراکشی تبار است، همسر و پنج فرزند خود را به همراه داشته است که اکنون در کنار او در زندان اوين هستند.
بر اساس گزارشهای منتشر شده به جز دو صاحب گذرنامه فرانسوی، بقيه دستگيرشدگان در اصل عرب يا اهل شمال آفريقا هستند. مقامات سفارتخانه ها در حال حاضر مشغول تحقيق در اين باره هستند که آيا گذرنامه ها واقعا به اسم اين افراد صادر شده يا اينکه دزدی و جعلی است.
مقامات جمهوری اسلامی ايران که از اتهامات آمريکا مبنی بر اينکه ايران به فراريان القاعده و طالبان اجازه ورود به ايران داده است غافلگير شده بودند، هفته گذشته اعلام کردند که 150 خارجی را که از افغانستان گريخته و از طريق پاکستان به ايران رفته بودند، دستگير کرده است.
ولی آنها افزودند که هيچ کدام از آنها از اعضای مهم طالبان يا القاعده نيستند.
از نظر ايران آنها تنها به دليل زير پا گذاشتن قوانين سفر به اين کشور، مجرم هستند. گفته می شود که دو کويتی و دهها سعودی در ميان افراد دستگير شده به سفارتخانه خود تحويل داده شده و به کشورهای خود بازگشته اند.
علی يونسی، وزير اطلاعات ايران ده روز پيش گفت که تفاوت بزرگی ميان اعضای فعال و اصلی القاعده و افراد معمولی که برای شرکت در جهاد عليه آمريکا به افغانستان رفته بودند و اکنون تلاش می کنند به کشورهای خود بازگردند، وجود دارد

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates