31.08.2005

فروش گويا

منبع: گوياوبلاگ
مدتي بود مي خواستم در مورد فروش گويا توضيحي بدهم. ابتدا چون صرفا از سوي برخي افراد شفاها مطرح شد، توضيحش را حتي الامکان به خودشان دادم. بعد آقاي معروفي در مطلبي تحت عنوان مراسم پوززنی به آن اشاره کردند:

… باورهای من فرو ریخته، از بهنود و ابراهیم نبوی گله‌ای ندارم، چرا که آنها فروشنده‌اند، به‌خصوص از وقتی سایت گویا را خریده‌اند و این سایت عظیم را با اعتباری که فرشاد فراهم کرده بود، به خبرگزاری رسمی هاشمی رفسنجانی مبدل کرده‌اند، نوش جان‌شان…
آقاي بکتاش هم در مطلبي که قبلا منتشر کردم، در مورد آن پرسش کرده اند:

آيا شايعه خريد نيم ميليون دلاری گويا توسط نبوی و بهنود صحت دارد يا دشمنان اسلام آن را پخش کرده اند؟
نمي دانم جاي ديگري هم به آن اشاره شده يا خير. به هر حال ماجرا نکته پيچيده اي ندارد و علت اينکه راجع به آن سکوت کردم هم اين بود که اتفاقي نيافتاده بود و طبيعتا لزومي به توضيح نبود. يک شرکت ثبت شده که چندين روزنامه نگار از جمله آقاي نبوي و بهنود از موسسان آن هستند ابراز تمايل کرده بودند که گويا را خريداري کنند. هدفشان راه اندازي سايت تازه اي بود، اما به اين نتيجه رسيده بودند که گويا به آنچه در نظر دارند نزديک است و مي توانند با تغييراتي و بيشتر افزوده هايي به آنچه مد نظرشان است سريعتر دست يابند. گفتگوهايي انجام شد و … نهايتا بودجه مورد نظر که مي بايست از نهادهاي غير دولتي و غير انتفاعي بين المللي تامين مي شد، فراهم نگشت و موضوع منتفي شد.
به اغلب دوستاني که شفاها سوال کرده بودند هم گفتم اگر چنين اتفاقي مي افتاد، قطعا بصورت شفاف اعلام مي شد، چه، هيچ يک از طرفين علتي براي مخفي کردن آن نداشتيم. و مجدد تاکيد مي کنم اگر تغييري در مديريت گويا اتفاق افتد قطعا بصورت علني و روشن، باطلاع عموم خواهد رسيد.
به هر حال مديريت گويا و سردبيري خبرنامه گويا بدون هيچگونه تغييري در سياست ها و اولويت ها و ارزش ها بر عهده اينجانب است. برنامه هاي قبلي براي توسعه آن را اگر چه بآهستگي ولي مستمر دنبال مي کنم. انرژي و حساسيتمان کمتر نشده و اتفاقا با مشاهده اعتماد مخاطبان، بيشتر نيز شده است. احساس مسئوليت همه دست اندرکاران و تيم محدود همکاران هم بيش از پيش است. بنابراين اگر انتقاد و تحليل و سخني هست، ارتباطي با فروش گويا ندارد و همچون هميشه مشتاق شنيدن آنها هستيم.

فرشاد، 4 مرداد 1384 | لينک ثابت | روزنوشت | 2 نظر | 2 دنبالک | 153 بازديد

ارتباط گويا و ابراهيم نبوی و بي بي سي و رفسنجاني و بلژيک
از نادر بکتاش در سايت ديدگاه چندي پيش مطلبي منتشر شده در ارتباط با ابراهيم نبوي و در انتهاي آن اشاراتي هم به گويا کرده اند:

… نبوی چرا در بلژيک است؟ ارتباطش با فرشاد بيان که يک تنه، بر حسب تصادف، لابد به خاطر عشق به اخبار و اطلاعات، سايت گويا را راه انداخت، چيست (به گفتگوی ايشان در اين مورد رجوع شود)؟ آيا شايعه خريد نيم ميليون دلاری گويا توسط نبوی و بهنود صحت دارد يا دشمنان اسلام آن را پخش کرده اند؟ چگونه می شود که ابراهيم نبوی از چندی پيش در هيئت صاحبخانه و سردبير گويا ظاهر می شود؟ چه دليلی دارد که گويا، نرم نرمک، به شيوه اصلاح طلبانه، همان چند مطلب چپ را هم که قبلا چاپ می کرد امروز به آشغالدانی می فرستد و ستونهايش را دربست در اختيار مسلمانان پنتاگونی شده از قبيل نيما راشدان و پروفسورهای ضد کمونيست از قماش جمشيد اسدی قرار می دهد؟ ارتباط بلژيک با رفسنجانی و فرشاد بيان و نبوی چيست؟ ائتلاف بی بی سی و ابراهيم نبوی و گويا در کجاها نطفه بندی شده است؟ سردبيرها و مدير مسئولها و سهامداران اصلی مطبوعات در غرب با اسم و رسم و عکس شان شناخته شده هستند …
فرشاد، 13 تیر 1384 | لينک ثابت | نگاه ديگران | 1 نظر | 1 دنبالک | 93 بازديد

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates