25.01.2003

دیدار رضا پهلوی با نمایندگان مجلسین لردها و عوام انگلستان

این دیدارها با اعضای پارلمان اروپا ادامه می یابد

رضا پهلوی فرزند آخرین شاه ایران، پس از چند روز اقامت در لندن، انگلستان را به قصد چند کشور دیگر اروپائی ترک کرد. گفته می شود وی در مدت اقامت در لندن هم با نمایندگان مجلس عوام و هم نمایندگان مجلس لردهای انگلستان ملاقات و مذاکره کرده است. از جمله، گفته می شود وی با لرد ” تنت” عضو پرنفوذ مجلس لردهای انگلستان مذاکرات خصوصی و طولانی داشته است.

اهمیت دیدار با نمایندگان مجلس لردها و حضور در این مجلس( که گفته می شود رضا پهلوی در همین مجلس با لرد تنت دیدار داشته- در آنست که معمولا افراد وابسته به خانواده های سلطنتی زمانی تائید می شوند و یا بعنوان بخشی از شبکه خاندان سلطنتی جهان شناخته می شوند که در مجلس لردها پذیرفته شوند.

روز 11 فوریه جلسه مجلس عوام اختصاص به رسیدگی به نقض حقوق بشر در ایران خواهد داشت و گفته می شود در این جلسه برخی چهره های سیاسی اپوزیسیون ایران اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار نمایندگان عوام خواهند گذاشت. پس از این دیدار، یک هیات پارلمانی از مجلس عوام انگلستان برای بررسی حقوق بشر عازم ایران خواهد شد تا گزارشی را جهت تصمیم نهائی پارلمان اروپا در همین مورد دراختیار این پارلمان قرار دهد.

در حالیکه محافل سیاسی، حضور رضا پهلوی در مجلس لردهای انگلستان را رویدادی قابل توجه ارزیابی می کنند، وی در مصاحبه با رادیو فردا در باره ادامه سفرهای اروپائی خود و دیدار با اعضای پارلمان اروپا گفت:

محور مذاکرات من با شخصیتهای سیاسی اتحادیه اروپا، تاکید بر وضعیت نامطلوب حقوق بشر در ایران و عدم مشروعیت مردمی جمهوری اسلامی است.

رادیوآزادی، اخیرا و با پیام ویژه جورج بوش به رادیو” فردا” تغییر نام داد و در جهت سیاست کاخ سفید مبنی بر حمایت مستقیم امریکا از مردم ایران و دوری از مذاکره با جناح های حکومتی در جمهوری اسلامی برنامه تهیه می کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates