23.01.2003

دید گاه های یک بسیجی- یک استاد دانشگاه و دبیرکل نهضت آزادی ایران در باره آینده ایران آینده ایران را سه احتمال رقم می زند

همزمان با تدارکات و بحث هائی که پیرامون اجلاس 11 فوریه مجلس عوام انگلستان با شرکت برخی فعالان اپوزیسیون جمهوری اسلامی در جریان است، پخش یک گزارش در بخش جهانی رادیو بی بی سی نظرات را متوجه خود کرد.

این گزارش که در بخش انگلیسی بی بی سی پخش شد سه دیدگاه را در باره یک رویداد شامل می شود، یعنی صدور حکم اعدام برای هاشم آغاجری، اما انتخاب زمان پخش آن و مطالبی که در آن مطرح شد اهمیت آن را فراتر از یک گزارش معمولی نشان داد.

گزارش در روزهائی تهیه شده است که دانشجویان به حکم اعدام هاشم آغاجری اعتراض داشتند و تظاهرات و اعتراضات دانشگاه های سراسر کشور را در بر گرفته بود. شاید در آن زمان این گزارش نظرات را چندان به خودجلب نکرد اما امروز جلب می کند.

در این گزارش یک استاد دانشگاه می گوید:

{ این بحران چندان مهم نیست و بانوعی سازش بین دو جناح حل خواهد شد}

یک بسیجی می گوید: {ما هر دستوری که رهبر بدهد، هرچه که باشد، آن را انجام خواهیم داد}

و دکتر یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران می گوید:{ جمهوری اسلامی به مرحله سرنوشت سازی رسیده است. یا باید راه را برای تحقق اراده ملت باز کند و یا آنکه کشور با خطر تجزیه جغرافیائی و فرهنگی روبرو خواهد شد.}

بخشی هائی از مصاحبه محمد رضا خاتمی و یکی از مصاحبه های قدیمی هاشم آغاجری و همچین بخشی از یک مصاحبه عباس عبدی نیز در این گزارش پخش شد که همگی در ارتباط با حکم اعدام برای هاشم آغاجری بود، اما آشکارا آنچه مورد توجه و یژه بود سه احتمالی بود که در بالا آورده شد. سه احتمالی که معنای دو احتمال آن جنگ و تجزیه ایران است و تعیین سرنوشت جمهوری اسلامی است.

1- امید به سازش جناح های حکومتی

2 – عملیات مسلحانه بسیج به فرمان رهبر

3- خطر جنگ داخلی وتجزیه ایران

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates