23.01.2003

هاشمی رفسنجانی دو دهه‌ عقب‌ مانده!ا

هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت، در دیدار با مسوولان و جمعی از اعضای ستاد برگزاری مراسم دهه‌ فجر با اشاره به شرایط بحرانی منطقه و لشکرکشی آمریکا به خاورمیانه، مدعی شد که آمریکایی‌ها خواهان تقویت سکولارها و لیبرال‌ها در ایران اند. او گفت این از اشتباهات مقامات امریکاست!

رفسنجانی گفت: مقامات آمریکایی به وسیله‌ گروهی اندک در خارج از کشور که دارای وسایل تبلیغاتی و ارتباطات رسانه‌ای هستند، فریب خورده‌اند.

(هاشمی رفسنجانی نگفت که اگر امریکا با این تلویزیون ها فریب خورده است، چرا ماهواره ها را در ایران جمع می کنند و به شرکت های خدمات اینترنتی در ایران حمله می شود.)

وی افزود: چهار گروه مسخ شده‌های مدعی سوابق انقلابی، لیبرال‌ها، مارکسیست‌ها و سلطنت‌طلب‌ها بر این نکته متفق‌القولند که در ایران باید دولتی سکولار روی کار آید و کشور با روش‌های غیردینی اداره شود. ”

هاشمی بدون اشاره به نتایج انتخابات مجلس هفتم و پافشاری همگانی بر برگزاری یک همه پرسی ملی پیرامون دو خط مشی در جمهوری اسلامی، پیش از آنکه امریکا چنین همه پرسی را بر ایران تحمیل کند گفت:

” با توجه به تشدید تهدیدات دشمنان علیه انقلاب اسلامی و افزایش تبلیغات رسانه‌های غربی، حضور گسترده و میلیونی مردم در مراسم و آیین‌های ویژه‌ دهه‌ فجر، مردمی بودن انقلاب اسلامی و اشتباه قدرت‌های جهانی و فریب‌خوردگان داخلی را نمایان می‌سازد. ”

هاشمی رفسنجانی هاشمی رفسنجانی با اشاره به راه‌اندازی رادیوی 24 ساعته فارسی زبان، فعالیت‌های تبلیغاتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران افزود:

” کشوری مانند ایران که دارای موقعیت سوق‌الجیشی مناسب در خارج از کشور و منابع طبیعی فراوانی است، دایما در معرض تهدیدات آمریکا است.”

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود، با فراموش کردن بی اعتبار سیمای جمهوری اسلامی و تبلیغات دولتی، که اگر چنین نبود باید در هر یک از انتخابات 6 سال گذشته نتایج دیگری بدست می آمد گفت:

” سال آینده، انقلاب اسلامی ایران تاریخ 25 ساله‌ی خود را سپری خواهد کرد، باید مسوولان و نهادهای مختلف برای پیش‌بینی برنامه‌های تبلیغی مناسب و فعالیت گسترده‌تر رسانه‌های داخلی و صدا و سیما در انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی ،توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.”

به این ترتیب، و بموجب رهنمود هاشمی رفسنجانی باید با تبلیغات و صحنه سازی تبلیغاتی دشمن مایوس شود و نه با حضور واقعی مردم در صحنه سیاسی کشور، نه با شرکت در انتخابات شوراها و یا اجتماعات واقعی و خودجوش مردم.

آن قدرت خارجی که حتی به اعتراف هاشمی رفسنجانی خیال حضور مستقیم در ایران دارد، اگر بیشتر از هاشمی رفسنجانی و مسئولین زندانی شده موسسات نظرسنجی نداند در ایران واقعا چه می گذرد و صاحبان این نوع سخنان چقدر در افکار عمومی مردم ایران بی پشتوانه اند، حتما کمتر نمی داند.

هر گزارشگری که از ایران باز می گردد و هر مقام دلسوزی که حقیقت را باور دارد و نه ادعاها را، می نویسد و می داند که یگانه راه بازگرداندن مردم به صحنه سیاسی و امیدوار ساختن آنان به تحولات در داخل کشور- نه امید بستن به خارج از کشور- در گرو از صحنه دور شدن هاشمی رفسنجانی و همان هائی است که نظیر وی می اندیشند و سخن می گویند. دستآورد انقلاب در دهه فجر نه غارت مردم و تاسیس نهادهای بزرگ اقتصادی و معاملات دهها میلیاردی این گروه از روحانیون و غیر روحانیون و تبدیل دوبی به پایتخت مالی خود، بلکه آن عزمی است که زیر رگبار انواع تبلیغات و ترفندهای دینی و مذهبی سره را از ناسره بازشناخته و زیر بار اختناق، نفی جمهوریت و نفی استقلال کشور نمی رود. اینست دستآورد انقلاب بهمن 57 .

مردمی که نقاب از چهره تئوریسین های “اقتصاد اسلامی” و سرداران شکست و ویرانی جنگ را در کارنامه خود دارند برداشت، می داند چه کسی از پشت نقاب بیرون آمد و در برابر انقلاب ایستاد و کشور را ویران و غارت کرد و چه کسی در حبس خانگی، در بدترین شرایط حیات بر آرمان های انقلاب – حتی در همان چارچوب اندیشه های مذهبی خویش- پافشاری کرد.
کار از ادعا و تبلیغات برای فریب مردم گذشته است!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates